Conferència final Orienta4YEL

El grup
18.5.2022

Oberta la inscripció a la conferència final del Projecte Orienta4YEL en modalitat híbrida.

El 27 de maig de 2022 tindrà lloc la conferència final del Projecte Orienta4YEL en modalitat híbrida. El seu objectiu és debatir els resultats obtinguts del Projecte Orienta4YEL, centrant-se en com fer un seguiment de l'abandonament escolar prematur mitjançant l'orientació" i accions tutorials.

Aquesta conferència s'adreça especialment a professors, formadors, pares, estudiants, acadèmics, investigadors, responsables polítics, representants d'ONGs, responsables polítics i experts en l'àmbit de l'abandonament escolar prematur.

La jornada ajudarà a conscienciar sobre els assoliments que ja s'han aconseguit per prevenir i reduir l'abandonament escolar prematur en el context del projecte Orienta4YEL. L'acte ha d'ajudar a orientar les institucions educatives amb iniciatives destinades a identificar joves en risc d'abandonament escolar amb l'objectiu de prevenció.

La conferència persegueix tres objectius específics:

1. Compartir mecanismes d'orientació (entesa com a procés d'orientació i orientació de l'aprenent) i accions tutorials que s'entenguin com a mètodes i pràctiques innovadores per promoure l'educació i la formació inclusives i fomentar l'educació dels joves en risc d'abandonament escolar prematur;
  2. Presentar les Estratègies d'actuació que s'han dissenyat en el context del projecte Orienta4YEL segons un diagnòstic previ, per donar suport a les institucions educatives en la seva tasca de prevenció del risc d'abandonament prematur dels joves en cadascun dels seus contextos específics;
  3. Analitzar i discutir la realitat i les perspectives de l'abandonament escolar prematur a Europa, així com, promoure l'intercanvi d'experiències i bones pràctiques sobre mesures preventives i d'intervenció per reduir (risc) l'abandonament escolar prematur.

Més informació i inscripció aquí.