Portuguese Principals’ Professional Development Needs and Preferred Learning Methods

TítolPortuguese Principals’ Professional Development Needs and Preferred Learning Methods
Tipus de publicacióJournal Article
Any de publicació2020
AutorsSerrão Cunha, R, Tintoré, M, Cabral, I, Matias Alves, J
RevistaEducation Sciences
Volum10(9)
Paginació2-16
Publication LanguageAnglès
Resum

A causa del paper crucial que tenen els directors en els resultats de l’escola, invertir en la seva formació és un enfocament rendible per a la millora de les escoles. La investigació demostra que els principals atribueixen pertinència al seu desenvolupament professional continu. Tot i això, s’ha dut a terme poca investigació sobre les necessitats de formació dels directors des del seu punt de vista, sobretot a Portugal. Mitjançant entrevistes individuals (n = 19) i un qüestionari (n = 117) als directors, vam recollir dades que ens permeten entendre les percepcions dels directors sobre les seves necessitats de formació, centrant-nos en les àrees d’aprenentatge, les habilitats a desenvolupar i els mètodes d’aprenentatge. Els resultats mostren una variabilitat considerable, cosa que reforça la rellevància dels enfocaments personalitzats i contextualitzats del desenvolupament professional. A nivell mundial, els directors sol·liciten habilitats de gestió i oportunitats de formació que els permetin desenvolupar habilitats de lideratge (per exemple, personals, interpersonals / socioemocionals). A més, els directors necessiten formació sobre pràctiques de lideratge distribuït i instructiu. Els mètodes de col·laboració i reflexió són els que prefereixen els directors. També es discuteixen implicacions pràctiques per al disseny de pràctiques de desenvolupament professional sistemàtic, des d’una perspectiva de tota la vida.

DOI10.3390/educsci10090219
Català
Campus d'excel·lència internacional U A B