Títol | A scoping review of problems and challenges faced by school leaders (2003–2019) |
Tipus de publicació | Journal Article |
Any de publicació | 2020 |
Autors | Tintoré, M, Serrão Cunha, R, Cabral, I, Matias Alves, J |
Revista | Educational Management Administration & Leadership |
Paginació | 1-38 |
Publication Language | Anglès |
Paraules clau | Lideratge del director, Lideratge escolar, problemes del director, reptes dels directors, revisió d’abast |
Resum | L’objectiu d’aquesta revisió d’abast és analitzar la literatura sobre problemes i desafiaments dels principals, que comença el 2003 i finalitza el 2019. L’equip de recerca ha realitzat una extensa recerca per localitzar literatura acadèmica rellevant, que comprèn 17 anys d’investigació i un total de 153 es van analitzar els documents. Segons les conclusions, la majoria dels documents (71%) corresponen als darrers sis anys (2014-2019) i la majoria són estudis de països anglosaxons (55%). Els resultats apunten a vuit categories principals relacionades amb la naturalesa complexa del lloc de treball (el repte de la gestió, el repte de la complexitat i el repte de l’aprenentatge), i les interaccions amb els diferents grups d’interès (problemes amb les autoritats educatives i la política educativa; el personal i el procés d’ensenyament; estudiants, les famílies i la comunitat escolar i la societat). Tot i que la importància que es dóna a cada categoria varia d’un context a un altre, els problemes relacionats amb la naturalesa complexa del lloc de treball i amb les autoritats educatives i la política educativa són els més recurrents. Es va notar un augment significatiu en el nombre i la complexitat de problemes i reptes al llarg dels temps, que sembla augmentar la necessitat de canvis en les polítiques educatives i el disseny acurat i la implementació de programes de formació en lideratge. |
DOI | 10.1177/1741143220942527 |