A scoping review of problems and challenges faced by school leaders (2003–2019)

TítolA scoping review of problems and challenges faced by school leaders (2003–2019)
Tipus de publicacióJournal Article
Any de publicació2020
AutorsTintoré, M, Serrão Cunha, R, Cabral, I, Matias Alves, J
RevistaEducational Management Administration & Leadership
Paginació1-38
Publication LanguageAnglès
Paraules clauLideratge del director, Lideratge escolar, problemes del director, reptes dels directors, revisió d’abast
Resum

L’objectiu d’aquesta revisió d’abast és analitzar la literatura sobre problemes i desafiaments dels principals, que comença el 2003 i finalitza el 2019. L’equip de recerca ha realitzat una extensa recerca per localitzar literatura acadèmica rellevant, que comprèn 17 anys d’investigació i un total de 153 es van analitzar els documents. Segons les conclusions, la majoria dels documents (71%) corresponen als darrers sis anys (2014-2019) i la majoria són estudis de països anglosaxons (55%). Els resultats apunten a vuit categories principals relacionades amb la naturalesa complexa del lloc de treball (el repte de la gestió, el repte de la complexitat i el repte de l’aprenentatge), i les interaccions amb els diferents grups d’interès (problemes amb les autoritats educatives i la política educativa; el personal i el procés d’ensenyament; estudiants, les famílies i la comunitat escolar i la societat). Tot i que la importància que es dóna a cada categoria varia d’un context a un altre, els problemes relacionats amb la naturalesa complexa del lloc de treball i amb les autoritats educatives i la política educativa són els més recurrents. Es va notar un augment significatiu en el nombre i la complexitat de problemes i reptes al llarg dels temps, que sembla augmentar la necessitat de canvis en les polítiques educatives i el disseny acurat i la implementació de programes de formació en lideratge.

DOI10.1177/1741143220942527
Català