Giving voice to problems faced by school leaders in Portugal.

TítolGiving voice to problems faced by school leaders in Portugal.
Tipus de publicacióJournal Article
Any de publicació2020
AutorsTintoré, M, Serrão Cunha, R, Cabral, I, Matias Alves, J
RevistaSchool Leadership & Management. Formerly: School Organisation
Publication LanguageAnglès
Paraules claucontext, Lideratge escolar, millora del lideratge, Portugal, problemes dels directors
Resum

A tot el món, les històries de lideratge són narracions de directors que s’enfronten a problemes molt diferents. L’objectiu d’aquest estudi era identificar els problemes actuals als quals s’enfronten els directors d’escoles portugueses, a través de la veu d’aquests actors. Dinou directores portuguesos d'escoles públiques van participar en aquest estudi. Les entrevistes semiestructurades es van realitzar, transcriure, codificar i classificar mitjançant Nvivo11 Pro. L’anàlisi va revelar que els directors portuguesos tenen els mateixos problemes que els seus col·legues a tot el món, però hi ha problemes relacionats específicament amb el sistema educatiu portuguès: problemes del procés d’agrupació escolar i el sistema de gestió escolar centrat en els líders d’aquest país. Es proposa un marc per analitzar els problemes sorgits i recomanacions pràctiques perquè els líders escolars, investigadors i responsables polítics millorin el lideratge educatiu.

DOI10.1080/13632434.2020.1719400
Català