Towards Social Justice in Highly Complex Schools in Catalonia, Spain

AutorsSilva García, P, Antúnez, S, Slater, C
RevistaEducational Management Administration and Leadership
Publication LanguageAnglès
Paraules claudirector d'escola, diversitat, Espanya, Justícia social, lideratge transformador
Resum

Aquest estudi va investigar la justícia social des del punt de vista dels directors de l’escola, dels professors i dels pares. Hem escollit dues escoles que estaven patint grans canvis demogràfics a causa de la immigració creixent a Catalunya, Espanya. Totes dues eren classificades com a "escoles de màxima complexitat" per les seves característiques socioeconòmiques. Les preguntes d'investigació es van centrar en com els directors, els professors i els pares donen sentit a la justícia social i quines accions duen a terme per assolir-la. Professors i principats van adoptar pràctiques que s’han descrit a la literatura de lideratge TRANSFORMACIONAL, com ara crear confiança i desafiar el procés; de tant en tant només van mostrar pràctiques transformadores com les descrites per Santamaria (2014) és el lideratge crític aplicat (ACL). Van ser motivats en veure les necessitats de famílies migrants i estudiants amb necessitats especials. Van considerar seriosament la cohesió social i van creure que tots els estudiants havien de rebre els mateixos Oportunitats que jo tractaven de manera justa. Si bé aquests principats volien orientar els professors a veure el seu treball de noves maneres i desenvolupar pràctiques per fer front a les necessitats d’una població estudiantil canviant, no van reflexionar sobre la connexió entre els problemes quotidians i el sistema social més gran. Aquesta perspectiva crítica és essencial per a l’ACL.

DOI10.1177/1741143219898487
Català