Aportaciones de la Inspección educativa catalana en el proceso de autonomía de centros

TítolAportaciones de la Inspección educativa catalana en el proceso de autonomía de centros
Tipus de publicacióJournal Article
Any de publicació2019
AutorsSegura-Torres, J, Gairín, J, Silva García, P
RevistaIJERI: International journal of Educational Research and Innovation
Volum12
Paginació169-183
Publication LanguageAnglès
Paraules clauaportacions, autonomia de centres educatius, Inspecció educativa
Resum

Catalunya és un referent en autonomia de centres a partir de l'aprovació de la Llei educativa (LEC) aprovada el 16 de juliol de 2009. Aquesta va suposar la concreció de dos principis fonamentals sobre organització i gestió educativa: el Decret d'autonomia de centres educatius i el Decret de Direccions de centres públics.

Analitzant aquesta situació educativa i social, és d'interès tota la feina i la influència que desenvolupa la Inspecció en el procés de l'autonomia de centres per a la millora de la qualitat educativa. S'entén que la Inspecció és un dels majors responsables en la recerca d'aquesta qualitat i de l'obtenció de la millora de resultats que ens igualin als millors països d'Europa educativament parlant.

En aquest nou escenari volem conèixer a partir de la figura de la Inspecció educativa, que aportacions realitza en aquest procés innovador d'autonomia de centres que ens trobem a Catalunya. Per a la realització d'aquest estudi ens basem en una revisió bibliogràfica de diferents autors experts en la matèria, de la normativa educativa actual que competeix a Catalunya i l'aplicació d'un marc metodològic a partir de diferents instruments com són el qüestionari, l'entrevista en profunditat i els grups de discussió.

URLhttps://www.upo.es/revistas/index.php/IJERI/article/view/3504/3464
Català
Campus d'excel·lència internacional U A B