Prácticas de liderazgo de los directivos noveles para la inclusión educativa

TítolPrácticas de liderazgo de los directivos noveles para la inclusión educativa
Tipus de publicacióJournal Article
Any de publicació2019
AutorsLeiva, MV, Gairín, J, Guerra, S
RevistaRevista Aula Abierta
Publication LanguageCastellà
Paraules claudirector, inclusió, Lideratge, novell, pràctiques
Resum

Aquest article s'emmarca en una investigació major, projecte Fondecyt que fa a com els directores que estan exercint el càrrec por primera vegada donen resposta a les Necessitats derivades de la inclusió educativa en sobre Centres escolars. Per Això, es realitza un estudi de Casos Múltiples, de tipus transversal, amb aplicación d'una entrevista a Profunditat a 9 directores novells de Centres escolars municipals de la regió de Valparaíso. Els resultats indiquen que les pràctiques de lideratge inclusiu se situen en quatre dimensions: redisseny de l'Organització amb focus en el inclusiu, desarrollo professional inclusiu, atenció als APRENENTATGES diversos i instal·lació d'una cultura inclusiva. Siéndo la Dimensió redisseny d'organització, amb focus en el inclusiu, la que presenta major presència. Per a aquests directores novells, Té gran importància posés un clima laboral que permeti la cohesió de les percepcions els membres de la comunitat escolar, respecte de su treball i rol social institucional.

URLhttps://www.unioviedo.es/reunido/index.php/AA/article/view/14133
Català