Factors that hinder access to and persistence in post-compulsory education: a challenge for vulnerable groups in Spain.

TítolFactors that hinder access to and persistence in post-compulsory education: a challenge for vulnerable groups in Spain.
Tipus de publicacióJournal Article
Any de publicació2019
AutorsDíaz-Vicario, A, Armengol, C, Castro, D
RevistaResearch in Post-Compulsory Education
Paginació1-23
Publication LanguageAnglès
Paraules clauabandonament escolar, accés, educació postobligatòria, retenció, vulnerabilitat
Resum

L’educació postobligatòria constitueix una etapa de vulnerabilitat intensa per a alguns joves que pateixen condicions de desigualtat. Els joves amb discapacitat o amb antecedents socioeconòmics, els immigrants, els gitanos i les dones són els principals grups vulnerables a Espanya. A més, altres circumstàncies poden suposar un desafiament per accedir, persistir i graduar-se amb èxit de l’educació postobligatòria. Tot i que la pertinença a un d’aquests grups no presenta cap obstacle per a determinats joves en la continuació dels seus estudis, per a d’altres, ser membre d’un grup vulnerable suposa un repte diàriament. Aquest article pretén identificar els factors que dificulten la possibilitat que els joves de grups vulnerables continuïn els estudis postobligatoris a Espanya.

DOI10.1080/13596748.2019.1654680
Català
Campus d'excel·lència internacional U A B