Retos en las funciones de la universidad en la sociedad del conocimiento.

TítolRetos en las funciones de la universidad en la sociedad del conocimiento.
Tipus de publicacióJournal Article
Any de publicació2019
AutorsCastro, D, Mentado, T
RevistaEl Guiniguada. Revista de investigaciones y experiencias en Ciencias de la Educación
Volum28
Paginació19-30
Publication LanguageCastellà
ISSN0213-0610
Paraules claudocència universitària, governança de la universitat, investigació, Universitat
Resum

Des de fa anys la universitat està en permanent procés de revisió i canvi per adaptar-se a les demandes de l'entorn. El nostre objectiu és fer una revisió dels reptes que cadascuna de les funcions de la universitat ha d'atendre per donar resposta a les exigències de moment. Ens centrem en els reptes que es dibuixen en les funcions de la docència universitària, la gestió i la investigació. Les conclusions determinen que els canvis en aquestes funcions tenen trets comuns que responen a el nou enfocament i tendència de la universitat orientada a mercat, tot i que en cada funció es materialitzen de forma molt particular. En l'àmbit de la docència el repte el plantegen les noves exigències de formació de tall competencial que obliguen a nous dissenys formatius. En l'àmbit institucional la governança de les institucions universitàries s'obre a plantejar la professionalització de la gestió, la transparència i l'adopció de mecanismes de gestió tradicionalment propis de el sector empresarial. Finalment en la investigació assistim a una intensificació de la producció científica com a sistema de promoció.

URLhttps://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/1044/1050
Català