Skip to main content
Directori de la UAB
Català
Español
English
Universitat Autònoma de Barcelona
Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu - CRiEDO
CRiEDO
Executive Commission
Regulations
RRI
Members
Hired personnel
PhD Students
Administrative support
Projects
Competitive projects
Research and transference contracts
Innovation Projects
Thesis and Dissertations
Training
Management Training
Other Programmes
Corporative Training
Publications
Books
Articles
Resources
Scientific meetings
EDO's group
EDO-Services
Tailor-made Training
Consultancy
Applied Studies and Research
EDURISC
Q-EDURISC
Documents Layout
Main Customers
Publications
Found 18 results
Filters:
Author
is
Cristina Mercader
[Clear All Filters]
2021
C. Mercader
and
Gairín, J.
,
“
The Perception of Teachers’ Digital Competence of Preservice Pre-Primary and Primary Education Teachers. The Influence of Degree and Entrance Path
”
,
IEE Revista Iberoamericana de tencologías del aprendizaje
, vol. 16, 1, pp. 100 - 106, 2021.
2020
C. Mercader
,
“
Explanatory model of barriers to Integration of digital technologies in Higher Education Institutions
”
,
Education and Information Technologies
, vol. 24, pp. 1-15, 2020.
J. L. Muñoz-Moreno
et al.
,
Guia de pràctiques d'avaluació per a l'autoregulació dels aprenentatges de l'estudiantat universitari
. Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona, 2020, 2020, p. 52.
J. Gairín
and
Mercader, C.
,
La gestión de los centros educativos en situación de confinamiento en Iberoamérica
. Barcelona: EDO-Serveis, 2020.
C. Armengol-Asparó
,
Mercader, C.
, and
Ion, G.
,
“
Making peer-feedback more efficient: what conditions of its delivery make the difference?
”
,
Higher Education Research and Development
, 2020.
A. Díaz-Vicario
,
Boixader Cruells, M.
,
Cano García, E.
,
Pons Seguí, L.
, and
Mercader, C.
,
Pràctiques per a l'autoregulació de la tasca docent dels i les mestres. Material de suport
. Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona, 2020, p. 34.
C. Mercader
and
Gairín, J.
,
“
University teachers' perception of barriers to the use of digital technologies: the importance of the academic discipline
”
,
International Journal of Educational Technology in Higher Education
, vol. 17(4), pp. 1-14, 2020.
2019
D. Rodríguez-Gómez
,
Ion, G.
,
Mercader, C.
, and
López-Crespo, S.
,
“
Factors promoting informal and formal learning strategies among schools leaders
”
,
Studies in Continuing Education
, vol. 41, pp. 1-16, 2019.
C. Mercader
,
“
Las resistencias del profesorado universitario a la utilización de tecnologías digitales
”
,
Aula Abierta
, vol. 48(2), 2019.
A. Díaz-Vicario
,
Mercader, C.
, and
Gairín, J.
,
“
Uso problemático de las TIC en adolescentes
”
,
Revista Electrónica de Investigación Educativa
, vol. 21, pp. 1-11, 2019.
2018
C. Mercader
,
“
Las tecnologías digitales en la docencia universitaria. Barreras para su integración
”
, 2018.
J. Gairín
and
Mercader, C.
,
Liderazgo y Gestión del talento en las organizaciones
. Madrid: Wolters Kluwer, 2018, p. 623.
J. Gairín
and
Mercader, C.
,
“
Usos y abusos de las TIC en los adolescentes
”
,
Revista de Investigación Educativa
, vol. 36, no. 1, pp. 125-140, 2018.
2017
C. Mercader
and
Gairín, J.
,
“
¿Cómo utiliza el profesorado universitario las tecnologías digitales en sus aulas?
”
,
Revista de Docencia Universitaria
, vol. 15, no. 2, pp. 257-274, 2017.
J. Gairín
and
Mercader, C.
,
“
How do university teachers use digital technologies in class?
”
,
REDU. Revista de Docencia Universitaria
, vol. 15, 2017.
2015
J. Gairín
,
Díaz-Vicario, A.
, and
Mercader, C.
,
“
Decàleg de bons usos de les TIC
”
,
Educació i Xarxa (EIX)
, pp. 36-38, 2015.
2014
J. Gairín
,
Castro, D.
,
Díaz-Vicario, A.
, and
Rodríguez-Gómez, D.
,
“
Estudio sobre los usos y abusos de las tecnologías de la información y la comunicación en adolescentes
”
,
Seguridad y Medio Ambiente
, vol. 135, pp. 18-29, 2014.
C. Mercader
,
“
Teachers’ Resistance to use ICT. A case study in Primary Education Degree at UAB
”
, 2014.