Skip to main content
Directori de la UAB
Català
Español
English
Universitat Autònoma de Barcelona
Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu - CRiEDO
CRiEDO
Executive Commission
Regulations
RRI
Members
Hired personnel
PhD Students
Administrative support
Projects
Competitive projects
Research and transference contracts
Innovation Projects
Thesis and Dissertations
Training
Management Training
Other Programmes
Corporative Training
Publications
Books
Articles
Resources
Scientific meetings
EDO's group
EDO-Services
Tailor-made Training
Consultancy
Applied Studies and Research
EDURISC
Q-EDURISC
Documents Layout
Main Customers
Publications
Found 48 results
Filters:
Author
is
Marina Tomàs-Folch
[Clear All Filters]
2019
Y. Sánchez
and
Tomàs-Folch, M.
,
“
Elementos para el análisis en la interacción del aprendizaje entre los agentes intervinientes en el Prácticum de Fisioterapia
”
,
REDU: Revista de Docencia Universitaria
, vol. 17(2), pp. 41-55, 2019.
M. Tomàs-Folch
,
“
La Universidad. Retos y desafíos. Retos para una sociedad más inclusiva, más culta y más competitiva.
”
,
El Guiniguada. Revista de investigaciones y experiencias en Ciencias de la Educación
, vol. 28, pp. 10-18, 2019.
M. Tomàs-Folch
,
“
Possibilitats i límits de la gestió del temps en la direcció dels centres educatius.
”
,
Fòrum: revista d'organització i gestió educativa
, vol. 49, pp. 17-21, 2019.
2018
M. Tomàs-Folch
and
Castro, D.
,
“
Estrategias para mejorar la visibilidad de las Mujeres Directivas en las Instituciones educativas
”
,
IJELM (International Journal of Educational Leadership and Management)
, vol. 6, no. 1, pp. 76-95, 2018.
A. Chalkiadaki
,
“
School Culture and Change in the Context of the Greek Primary Education: Under the Circumstances of the 21st Century.
”
, 2018.
2017
M. Tomàs-Folch
,
“
El liderazgo en la Universidad. El papel que tienen ellas
”
,
Feminismo/s
, no. 29, pp. 369-395, 2017.
R. Acosta
,
Tomàs-Folch, M.
, and
Feixas, M.
,
“
Examining the Impact of Academic Development in the Engineering Faculties in Chile: Changes in Teaching Philosophy and Teachers' Competencies
”
,
Journal of Technology and Science Education
, vol. 7, no. 2, pp. 254-270, 2017.
O. Morad Abadi
,
“
The role of rankings in the marketing undertaken by universities through their institutional websites
”
, 2017.
G. Meneses Riquelme
,
“
Teachers' attitudes towards curricular innovation. The case of the University of Tarapacá
”
, 2017.
R. Acosta-Peña
,
“
Transferencia de la formación docente universitaria : un estudio en los docentes de las facultades de ingeniería de la Universidad Católica del Norte (Chile)
”
, 2017.
G. Meneses Riquelme
and
Tomàs-Folch, M.
,
“
Validación de un cuestionario para evaluar las actitudes del profesorado universitario ante la innovación curricular
”
,
Acción Pedagógica
, no. 26, pp. 106-119, 2017.
2016
M. Tomàs-Folch
and
Muñoz-Moreno, J. - L.
,
“
Idees per a la millora de l’educació a la Catalunya d’avui i de demà
”
,
Revista Catalana de Pedagogia
, vol. 10, pp. 127-148, 2016.
G. Ion
,
Barrera-Corominas, A.
, and
Tomàs-Folch, M.
,
“
Written peer-feedback to enhance students’ current and future learning
”
,
International Journal of Educational Technology in Higher Education
, vol. 13, pp. 1-11, 2016.
2015
R. Galtés
and
Tomàs-Folch, M.
,
“
Conditioning Factors and Opportunities for Teamwork. A case Study from a Catalan University
”
,
International Journal of Educational Leadership and Management
, vol. 3, no. 1, pp. 24-53, 2015.
R. Galtés
,
“
Conditioning Factors and opportunities for teamwork. A study from faculties and schools of physiotherapy in Catalonia
”
, 2015.
M. Tomàs-Folch
and
Ion, G.
,
“
Exploring the Management of Principal Responsibilities in Secondary Schools in Barcelona: A Case study
”
,
The International Journal of Educational Organization and Leadership
, vol. 21, pp. 1-11, 2015.
M. Tomàs-Folch
,
Bernabeu, M. D.
,
Castro, D.
, and
Duran, M. M.
,
La investigación académica en ciencias sociales desde una perspectiva de género
. Barcelona: Ediciones Octaedro, 2015, p. 108.
D. Castro
and
Tomàs-Folch, M.
,
“
La percepción de las investigadoras que dirigen equipos en Ciencias Sociales: estudio de dos universidades
”
,
Revista de investigación en educación
, vol. 1, no. 13, pp. 138-150, 2015.
M. Tomàs-Folch
,
Mentado, T.
, and
Ruíz, J. M.
,
“
Las buenas prácticas en la gestión de la investigación de las universidades mejores situadas en los rankings
”
,
Archivos analíticos de políticas educativas AAPE
, vol. 23, pp. 1-23, 2015.
2014
H. M. Vanegas
,
“
The Distributed Leadership: a commitment to quality school leadership
”
, 2014.
O. Morad Abadi
,
“
The role of rankings in the marketing undertaken by universities through their institutional websites”
”
, 2014.
2013
E. M. Rebollar_Sánchez
,
“
El género en los planes de estudio de los grados de educación en las universidades públicas españolas
”
, 2013.
M. M. Duran
and
Tomàs-Folch, M.
,
“
Gender in universities and participation in governing bodies
”
,
Educational Research e Journal
, 2013.
M. Feixas
,
Fuentes, M.
,
Castro, D.
, and
Tomàs-Folch, M.
,
“
Implementación y desarrollo de innovaciones en la universidad: análisis desde la percepción de sus implicados
”
,
Revista Iberoamericana de Educación
, 2013.
M. Tomàs-Folch
and
Mentado Labao, T.
,
“
Las temáticas y preocupaciones de las investigadoras élite en ciencias sociales de las universidades catalanas
”
,
Arbor. Ciencia, pensamiento y cultura
, 2013.
Pages
1
2
next ›
last »