Publications

Found 470 results
2021
S. Colorado, Muñoz-Moreno, J. L., and Pallarès, R. M., Caminos escolares: construir la ciudad desde la infancia, Revista Aula de Innovación Educativa , vol. 301, 2021.
J. Gairín and Castro, D., El contexto organizativo como espacio de intervención. Editorial Sintesis, 2021, p. 302.
L. Díaz Galeas, Evaluation for Improvement: Effects from the perspective of the directors, 2021.
H. Perines and Ion, G., How Do Prospective Teachers Understand Educational Research?, The Teacher Educator, vol. 56:1, 2021.
J. C. Riveras León, The influence of the leadership of the director in the construction of an organizational culture oriented to the innovation of the schools, 2021.
D. Pattier and Olmos-Rueda, P., La Administración y el profesorado: prácticas educativas basadas en la evidencia, Revista de Educación, vol. 392, p. 55, 2021.
K. Delgado Valdivieso and Gairín, J., La educación inclusiva en el nivell superior. Políticas públicas y buenas prácticas en Iberoamérica. Quito-Equador: Universidad Tecnológica Indoamérica, 2021, p. 154.
J. Gairín and Rodríguez-Gómez, D., Laboratorio de políticas y prácticas para el desarrollo social de la Educación Superior. Bellaterra: EDO-Serveis, 2021, p. 100.
R. Capetillo Velásquez, Methodologies and evaluative strategies applied in the classroom by the teaching staff of the University of Tarapacá. A case study., 2021.
C. Mercader and Gairín, J., The Perception of Teachers’ Digital Competence of Preservice Pre-Primary and Primary Education Teachers. The Influence of Degree and Entrance Path, IEE Revista Iberoamericana de tencologías del aprendizaje, vol. 16, 1, pp. 100 - 106, 2021.
J. Gairín and Ion, G., Eds., Prácticas educativas basadas en evidencias. Reflexiones, estrategias y buenas prácticas. 2021, p. 284.
2020
M. A. Martínez-Barrientos and Gairín, J., Actitudes hacia la validación de aprendizajes previos y su inclusión en el sistema universitario boliviano, Revista Educare – UPEL-IPB, vol. 24, 3, pp. 111-137, 2020.
E. Martínez Orozco, Analysis of the organizational identity in the University from the academics. Promote and manage changes., 2020.
Maryam Vaziri, Antecedents and moderators of the brand categorization (local, global and glocal): An empirical analysis in the emerging economy of Iran, 2020.
J. Gairín and Rodríguez-Gómez, D., Aprendizaje organizativo e informal en los centros educativos. 2020.
C. Pérez Maldonado, Barriers and facilitators perceived by students who enter the university through unusual routes, 2020.
S. López-Crespo, The directive role for the promotion of informal learning of teachers in educational centers, 2020.
C. Mercader, Explanatory model of barriers to Integration of digital technologies in Higher Education Institutions, Education and Information Technologies, vol. 24, pp. 1-15, 2020.
V. Veloso Casado and Rodríguez-Gómez, D., Factors that intervene in the change of institution of dental students in Chilean universities, 2020.
M. Tintoré, Serrão Cunha, R., Cabral, I., and Matias Alves, J., Giving voice to problems faced by school leaders in Portugal., School Leadership & Management. Formerly: School Organisation., 2020.
J. L. Muñoz-Moreno et al., Guia de pràctiques d'avaluació per a l'autoregulació dels aprenentatges de l'estudiantat universitari. Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona, 2020, 2020, p. 52.
J. L. Muñoz-Moreno and Rodríguez-Gómez, D., La experiencia de una red de apoyo a la gestión educativa en el contexto iberoamericano, Educación y Futuro Digital, vol. 20, pp. 59-73, 2020.
J. Gairín and Mercader, C., La gestión de los centros educativos en situación de confinamiento en Iberoamérica. Barcelona: EDO-Serveis, 2020.
J. Gairín, Suárez, C. I., and Díaz-Vicario, A., La nueva gestión del conocimiento. Madrid: Wolters Kluwer, 2020, p. 519.
C. Armengol-Asparó, Mercader, C., and Ion, G., Making peer-feedback more efficient: what conditions of its delivery make the difference?, Higher Education Research and Development, 2020.

Pages

Campus d'excel·lència internacional U A B