Publications

Found 442 results
2020
J. Gairín and Rodríguez-Gómez, D., Aprendizaje organizativo e informal en los centros educativos. 2020.
S. López-Crespo, The directive role for the promotion of informal learning of teachers in educational centers, 2020.
C. Mercader Juan, Explanatory model of barriers to Integration of digital technologies in Higher Education Institutions, Education and Information Technologies, vol. 24, pp. 1-15, 2020.
M. Tintoré, Serrão Cunha, R., Cabral, I., and Matias Alves, J., Giving voice to problems faced by school leaders in Portugal., School Leadership & Management. Formerly: School Organisation., 2020.
P. Olmos-Rueda, Mas, Ó., and Salvà Mut, F., Perfiles de desconexión educativa: una aproximación multidimensional en la Formación Profesional Básica, Revista de Educación, vol. 389, 2020.
R. Serrão Cunha, Tintoré, M., Cabral, I., and Matias Alves, J., Portuguese Principals’ Professional Development Needs and Preferred Learning Methods, Education Sciences, vol. 10(9), pp. 2-16, 2020.
S. Colorado, School management and organizational ethics in Catalonian early childhood and primary schools. Analysis of facilitators and barriers, 2020.
M. Tintoré, Serrão Cunha, R., Cabral, I., and Matias Alves, J., A scoping review of problems and challenges faced by school leaders (2003–2019), Educational Management Administration & Leadership, pp. 1-38, 2020.
C. Mercader Juan and Gairín, J., University teachers' perception of barriers to the use of digital technologies: the importance of the academic discipline, International Journal of Educational Technology in Higher Education, vol. 17(4), pp. 1-14, 2020.
J. R. Malin et al., World-wide barriers and enablers to achieving evidence-informed practice in education: what can be learnt from Spain, England, the United States, and Germany?, 2020.
2019
Ó. Flores Alarcia, Armengol, C., and Gairín, J., Acreditación, educación superior y respuesta del profesorado entre 2008 y 2017, RESUR, pp. 21-37, 2019.
E. Iglesias, López-Crespo, S., Muñoz-Moreno, José- Luís, and Tarrés, A., Alianzas entre centros escolares y organizaciones de apoyo socioeducativo en torno al soporte escolar, Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, vol. 34, 2019.
J. Segura-Torres, Gairín, J., and Silva García, P., Aportaciones de la Inspección educativa catalana en el proceso de autonomía de centros, IJERI: International journal of Educational Research and Innovation, vol. 12, pp. 169-183, 2019.
D. Castro and Ion, G., Changes in the University Research Approach: Challenges for Academics’ Scientific Productivity, Higher Education Policy, no. 32, pp. 681–699, 2019.
P. Buil, Roger-Loppacher, O., and Tintoré, M., Creating the habit of recycling in Early Childhood: A sustainable practice in Spain., pp. 1-19, 2019.
L. D. Torres and Gairín, J., Detección de modelos mentales como posibilidades semánticas para el análisis del pensamiento social, Cultura, lenguaje y representación. Revista de estudios culturales de la Universitat Jaume I, vol. 21, pp. 157-172, 2019.
A. Bosco, Santiveri, N., and Tesconi, S., Digital making in educational projects, Center for Educational Policy Studies Journal, pp. 51-73, 2019.
A. Sánchez-Martí, Muñoz-Moreno, José- Luís, and Ion, G., Diseño y validación de un cuestionario de percepción del aprendizaje a través del feedback entre iguales en Educación Superior, Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, pp. 113-128, 2019.
A. Dolores Va Sanchez, Education for coexistence and the culture of peace trough the TAC: a multiple study in the bogotan context. , 2019.
J. Gairín, Díaz-Vicario, A., del Arco Bravo, I., and Flores Alarcia, Ó., Efecto e impacto de las prácticas curriculares en los Grados de Educación Infantil y Primaria: la perspectiva de los implicados., Educación XX1, pp. 17-43, 2019.
J. Gairín, Díaz-Vicario, A., del Arco Bravo, I., and Flores Alarcia, Ó., Effect and Impact of the Curricular Practices of the Degrees of Infant and Primary Education: the Perspective of Students, Tutors and Coordinators, Educación XXI, vol. 22, pp. 17-43, 2019.
I. del Arco Bravo, Flores Alarcia, Ó., and Silva García, P., El desarrollo del modelo flipped classroom en la universidad: impacto de su implementación desde la voz del estudiantado., Revista de Investigación Educativa, vol. 37(2), pp. 451-469, 2019.
Y. Sánchez and Tomàs-Folch, M., Elementos para el análisis en la interacción del aprendizaje entre los agentes intervinientes en el Prácticum de Fisioterapia, REDU: Revista de Docencia Universitaria, vol. 17(2), pp. 41-55, 2019.
D. Rodríguez-Gómez, Ion, G., Mercader Juan, C., and López-Crespo, S., Factors promoting informal and formal learning strategies among schools leaders, Studies in Continuing Education, vol. 41, pp. 1-16, 2019.
A. Díaz-Vicario, Armengol, C., and Castro, D., Factors that hinder acces to and persistence in post-compulsory education: a challenge for vulnerable groups in Spain, Research in Post-Compulsory Education, vol. 24, no. n.4, pp. 401-423, 2019.

Pages

Campus d'excel·lència internacional U A B