
Diplomada en magisteri, llicenciada en psicopedagogia i postgraduada en el màster en Dependència i Igualtat en l’Autonomia Personal per la Universitat de Jaén. Previament vinculada a la Universitat de Jaén, investigant en el grup d’Investigació i Desenvolupament Educatiu de l’Orientació (IDEO), amb el Projecte I+D TIMONEL: Sistema de Recomanació (SR) basat en necessitats d’orientació i tutoria d’alumnat i egressats universitaris europeus.
La tesi doctoral que desenvolupa se centra en els processos de canvi i en les barreres personals, professionals i institucionals que es presenten a l’hora de passar de la investigació a la pràctica en els centres educatius. Indagant i examinant les dificultats que troba el professorat a l’establir un pla de treball per aplicar les Pràctiques educatives Basades en les Evidències (PBE).
Lorena també col·labora en altres investigacions i projectes en els que els objectius s’enfoquen en optimitzar els processos d’ensenyança i aprenentatge.