Títol | Com utilitza el professorat universitari les tecnologies digitals a les seves aules? |
Tipus de publicació | Magazine Article |
Any de publicació | 2017 |
Autors | Gairín, J, Mercader, C |
Magazine | REDU. Revista de Docencia Universitaria |
Volum | 15 |
Data de publicació | 12/2017 |
Resum | L’objectiu de la investigació ha estat esbrinar com el professorat utilitza les tecnologies digitals, identificant-ne les eines que normalment integren, la freqüència d’ús que en facin així com els factors que afecten a aquesta integració. Els resultats mostren que el professorat integra elements com presentacions visuals o plataformes de vídeo. Tanmateix, l’ús de les xarxes socials, la presència de blogs o software interactiu són eines utilitzades per menys d’un terç del professorat. En consonància, la freqüència de l’ús de les TIC és baixa i rarament es mencionen a les guies, un fet que es vincula amb la tendència a factors interns com la falta de competència tecnològica, l’edat i l’experiència. Per aquest motiu, l’estudi conclou amb una necessitat de canvi en la formació universitària en quant a metodologies docents, amb pràctiques que ajudin els professors a integrar les tecnologies digitals amb èxit. |
URL | https://polipapers.upv.es/index.php/REDU/issue/view/770/showToc |
DOI | 10.4995/redu |
- Català
- Español
- English