Seguiment de les actuacions Orienta4YEL

28.4.2021
Projectes

Seguiment de les actuacions Orienta4YEL per combatre l’abandonament escolar prematur des de l’Institut Terra Roja.

El dimarts 27 d’abril els membres del CRiEDO Patricia Olmos i Anna Díaz van realitzar una trobada amb professorat i alumnat de l’Institut Terra Roja de Santa Coloma de Gramenet per tal de fer un seguiment de les actuacions que aquesta institució està portant a terme per combatre l’abandonament escolar prematur, en el marc del projecte Orienta4YEL.

L’institut Terra Roja treballa des del mes de setembre amb un grup de joves de 3r i 4rt de l’ESO en un projecte pilot que utilitza una metodologia didàctic-curricular caracteritzada pel treball per àmbits, sota l’eix didàctic vertebrador de l’Hort: el Projecte ÈXIT.

La trobada ha servit per evidenciar la incidència positiva que el projecte està tenint en el benestar emocional, l’autopercepció positiva vers la capacitat d’aprenentatge i l’assoliment educatiu de l’alumnat, donat que tots ells mostren interès en acreditar l’ESO i continuar en un itinerari educatiu-formatiu al finalitzar els estudis.

El propi alumnat ha elaborat un vídeo per presentar el Projecte ÈXIT i com la participació en el mateix els està ajudant a seguir amb la seva formació: https://agora.xtec.cat/iesterraroja/portada-20-21/projecte-exit-grup-internivell-segon-cicle-de-leso/