Segona conferència en línia ASCENT

22.3.2021
Conferències

Els dies 18 i 19 va tenir lloc la segona Conferència ASCENT "Engineering the future" en modalitat online.

Aquesta conferència proporcionà un lloc virtual animat i informal en el qual es van presentar i discutir gran varietat de tendències i desafiaments relacionats amb l'enginyeria automotriu en un entorn interdisciplinari i creatiu. El focus va estar en les tendències actuals com el disseny lleuger, la indústria 4.0, la connectivitat i les pràctiques viscudes en diferents contextos que impliquen el paper de la mecànica en contribuir a el desenvolupament de les perspectives socials, econòmiques i ambientals en el camp de l'enginyeria automotriu.

El projecte ASCENT neix a partir de l'actual desenvolupament en la indústria automotriu a Llatinoamèrica. Argentina i Mèxic són dos països en creixement en aquest mercat, mentre que al Brasil la indústria està actualment estancada a causa de l'escassa capacitat de reacció davant les noves exigències de mercat. No obstant això, els tres països són els més importants per a la indústria automotriu a Amèrica Llatina amb un fort enfocament en referència a la producció. Tot i així, aquests països i les empreses que treballen en el territori comparteixen la mateixa necessitat: l'augment d'experts en enginyeria automotriu per augmentar les capacitats de desenvolupament i producció. En altres paraules, ASCENT pretén contribuir a la formació d'enginyers altament qualificats en els països llatinoamericans participants.

En aquest sentit, els objectius de el projecte persegueixen, d'una banda, augmentar l'impacte positiu de la indústria automotriu a causa de l'enfocament en el desenvolupament de l'enginyeria sobre l'economia nacional, el medi ambient i el desenvolupament social dels països d'estudi. A més, se centrarà en millorar la qualitat de l'ensenyament i l'ocupabilitat dels estudiants a través d'una xarxa regional que donarà lloc a un enfortiment de la capacitat de col·laboració internacional amb tots els col·laboradors.

Des de l'Equip de Desenvolupament Organitzatiu de la Universitat Autònoma de Barcelona hem participat en aquest projecte col·laborant en la detecció de necessitats formatives de el sector en els tres països llatinoamericans participants. A partir d'aquest, es va procedir a el disseny i implementació d'un pla formatiu adreçat a professorat universitari el seu objectiu era donar resposta a les necessitats detectades. Finalment, també hem realitzat el monitoratge de sistema de garantia interna de qualitat i de el pla de contingències vinculat a el projecte.

Les institucions participants d'aquest projecte han elaborat el següent video que resumeix amb gran claredat les principals característiques del projecte.

Més informació sobre la segona conferència aquí.

Més informació sobre el projecte ASCENT a la seva pàgina web: https://ascent.fh-joanneum.at/