Reunió de coordinació Interstice

15.11.2021
Projectes

El 17 de novembre tindrà lloc la primera reunió presencial de tots els socis del projecte Interstice.

El pròxim 17 de novembre se celebrarà la primera reunió presencial de coordinació del projecte INTERSTICE - Encounters between artists, children and educators (Ref. 2020-1-ES01-KA203-082989) amb l’objectiu de fer un seguiment de les activitats realitzades fins al moment, així com per a planificar i treballar en el desenvolupament de les activitats que es duran a terme durant els pròxims mesos del projecte. Així mateix, durant la setmana del 17 al 21 de Novembre els socis del projecte participaran en una training activity promoguda en el marc del VI Festival Internacional d’Arts per a la Primera Infància que organitza LaSala, entitat associada al projecte. Els socis participaran com a espectadors en les diverses experiències artístiques en viu que es celebrarán en 20 espais diferents del territori, així com espais de reflexió i anàlisis amb els organitzadors per a construir de forma conjunta coneixement en torn a les arts performatives en la formació dels més petits.

El projecte, coordinat per Silvia Blanch i Gemma París, ha rebut una dotació global de 295.604,00 € per part de la Unió Europea. Pretén incidir en la millora de la formació d'estudiants universitaris desenvolupant-se per ser mestres d'Educació Infantil i d'Educació Primària a l'incorporar experiències innovadores que entrellacen l'art i l'educació a través de l'aprenentatge col·laboratiu entre estudiants, artistes, mestres i nens. Aquestes innovacions promouen experiències creatives artístiques inclusives a universitaris per incidir en la població infantil, especialment a aquelles més vulnerables i que tenen menys oportunitats d'experimentar propostes de qualitat.

Partint de l'experiència i els resultats positius duts a terme en diferents institucions educatives i culturals sòcies, es pretén expandir aquest model d'innovació dels diferents països europeus que hi participen. Els resultats de el projecte inclouen diferents productes i materials pedagògics que facilitessin la formació i implementació de les experiències als estudiants universitaris perquè ells al seu torn, puguin formar juntament amb artistes a mestres i altres professionals de l'educació, per poder incloure l'art de manera integrada a la universitat i altres institucions educatives i culturals. Objectius generals:

• Millorar el nivell d'aptituds i competències dels estudiants del grau d'educació infantil i primària de les universitats del consorci, capacitant-los en el desenvolupament de pràctiques estètiques de qualitat en el context de la infància.
  • Apropar l'art contemporani de qualitat de forma permanent a les escoles d'educació infantil i educació primària, millorant la creativitat, el pensament crític dels nens i nenes.
  • Promoure oportunitats de participació a experiències culturals, reduint les desigualtats en el seu accés seguint tres principis: interacció, participació i democràcia em contextos educatius.

Per a mes informació del projecte Interstice visita la seva pàgina oficial: https://www.interstice.eu/