Resultats Orienta4Yel a ECER 2021

02.9.2021
Seminaris

Del 6 al 10 de setembre es celebra a modalitat online el congrés "ECER 2021: Educació i societat: expectatives, propostes, acords".

El 9 de setembre, de 11:00 hores a 12:30 hores, els nostres companys de el projecte Orienta4Yel presentaran un simposi basat en els primers resultats obtinguts al llarg de el desenvolupament de el projecte. El desenvolupament d'aquest simposi es basa en la següent estructura:

• Entendre els riscos de l'abandonament escolar prematur. Explorar els factors de risc i suport a Europa.
  • Marc analític per explorar els factors de risc i de suport de l'abandonament escolar prematur: una anàlisi comparativa entre Espanya i Anglaterra.
  • Els factors estructurals com risc per l'abandonament prematur dels cursos professionals portuguesos: el cas de la regió de Leiria.
  • Quan la prevenció no és suficient: gestió de l'abandonament escolar prematur.
  • Conceptes per tractar amb joves en risc d'abandonar l'escola o la formació abans d'hora. Experiències alemanyes.

ECER 2021 proposa investigar les tensions que hi ha entre les àmplies demandes socials, polítiques i econòmiques imposades als sistemes educatius i les realitats de l'compromís diari amb els educands i aquells connectats a ells en totes les etapes de l'continu educatiu. Abordar aquesta dicotomia entre les, de vegades, prescripcions, mandats i demandes contradictòries que s'imposen als sistemes educatius i les necessitats dels alumnes individuals i les comunitats d'aprenentatge ha estat fonamental per a gran part de la investigació educativa i el procés de reconciliació de les demandes, sovint contradictòries, que sorgeixin serà fonamental per a moltes investigacions educatives. al cor d'aquesta conferència.

Durant ECER 2021, les 32 xarxes EERA i el grup d'investigadors emergents participaran i exploraran les diverses facetes de les tensions experimentades durant les primeres dècades de segle XXI en els entorns educatius.

Tota la informació de Congrés aquí.

Més informació del projecte Orienta4Yel a la seva pàgina web oficial.