Resolució ajuts Maria Zambrano

07.1.2022
Beques i ajuts

Chris Brown i Beatriz Pont han obtingut l’ajuda Maria Zambrano per a incorporar-se al CRiEDO durant els anys 2022 i 2024.

Amb l'objectiu de potenciar la internacionalització de joves doctors, fomentar la mobilitat del professorat i atreure talent internacional, la UAB convoca tres tipus d'ajuts mitjançant els 17,5 milions d'euros concedits pel Ministeri d'Universitats dins de la convocatòria per a la requalificació del sistema universitari espanyol 2021-2023.

El Ministeri d'Universitats ha concedit a la UAB una subvenció de 17'5 milions d'euros dins de la convocatòria d'ajuts per a la requalificació del sistema universitari espanyol. Per una banda, aquests s’han concretat amb els ajuts Margarita Salas per a la formació de joves doctors i els ajuts per a la requalificació de professorat universitari funcionari o contractat permeten la realització d'estades en altres universitats espanyoles i estrangeres. Per l’altra, amb els ajuts María Zambrano, que faciliten l'atracció de talent internacional a la UAB. Aquests darrers permeten la incorporació a la UAB de personal amb trajectòria postdoctoral acumulada en universitats i centres de recerca estrangers. Entre altres requisits, es demana una trajectòria postdoctoral acumulada no inferior a 24 mesos a universitats o centres de recerca diferents a la institució on es va defensar la tesi doctoral, i estar desenvolupant projectes de recerca i/o estar impartint docència en universitats, centres i organismes fora d'Espanya.

És en el marc de les ajudes María Zambrano que el Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu incorporarà, a partir de Setembre 2022, al  professor Chris Brown (University of Durham), i a partir de Gener 2022 a la Dra. Beatriz Pont (OCDE).

Chris Brown és professor d'educació a l'Escola d'Educació de la Universitat de Durham i degà executiu adjunt (recerca) de la Facultat de Ciències Socials i de la Salut. Els seus interessos de recerca se centren en: lideratge educatiu; millorar l'oferta educativa mitjançant l'ús de polítiques i pràctiques basades en evidències; xarxes d'aprenentatge professional (en anglès, Professional Learning Networks, PLN) com a mecanismes per desenvolupar i ampliar la pràctica educativa efectiva; i enfocaments en xarxa per reduir el desavantatge educatiu. Des del 2019, és membre de la Junta del Congrés Internacional per a la Millora i l'Efectivitat Escolar (en anglès, International Congress for School Improvement and Effectiveness, ICSEI). També és cofundador i coordinador de la xarxa de recerca ICSEI Professional Learning Networks. Ha estat president del programa de l'Associació Americana de Recerca Educativa (en anglès, Educational Research Association, AERA). Ha guanyat els premi premi "Emerging Scholar" de l'Associació Americana de Recerca Educativa del 2015; el premi AERA Excellence in Research to Practice 2016 i el premi UCEA Jeffrey V. Bennett Outstanding International Research de 2016.

Beatriz Pont és analista sènior de política educativa a l'OCDE i també professora associada de Política d'Educació Comparada a la Sciences Po School of International Affairs. Pont ha treballat en l’àmbit de polítiques i reformes educatives i lideratge escolar a nivell internacional al llarg de la seva carrera. Sota la Direcció d'Educació i Habilitats de la OCDE, dirigeix ​​el programa Implementació de polítiques educatives en països de la OCDE, i ha treballat en països com Àustria, Islàndia, Irlanda, Estonia, Grècia, Japó, Mèxic, Noruega, Suècia i el Regne Unit (Gales i Escòcia) a les seves reformes educatives. És doctora en Ciències Polítiques per la Universitat Complutense de Madrid, Màster a en Relacions Internacionals per la Universitat de Columbia i llicenciada en ciències polítiques a la Pitzer College (Claremont, California). Ha estat investigadora convidada a LIEPP, Science Po, Paris i en l'Institut de Ciències Socials de la Universitat de Tòquio. Ha rebut un Doctorat Honorífic de la Universitat Sheffield Hallam. És experta de l'Atlantic Rim Collaboratory i forma part de diversos consells, com la Fundació Europea Societat i Educació o del consell de la revista European Journal of Education.

Ambdues incorporacions tindran una durada de 24 mesos i serviran per a potenciar el treball en les línies de recerca actual del CRiEDO, sobretot aquelles vinculades a l’utilització de les evidències en la pràctica educativa, així com el lideratge i gestió de les institucions educatives i de formació.