Programes de formació d'investigadors

02.6.2021
Conferències

Joaquín Gairín parlarà sobre la internacionalització dels programes de formació d’investigadors educatius.

Del 3 al 5 de juny la Universidad Popular Autónoma del Estado de Puebla (UPAEP) de Mèxic organitza el X Congrés Nacional de Postgraus en Educació. Aquest Congrés té com a objectius: (1) generar espais de reflexió i intercanvi acadèmic entre els agents dels programes de postgrau en educació, sobre el compromís ètic i social en la gestió que realitzen de el coneixement educatiu, (2) fomentar els compromisos ètic i social en la formació acadèmica i en les formes de gestió en els postgraus en educació i, (3) involucrar els investigadors amb trajectòria i els processos i productes de recerca dels estudiants de postgrau.

Aquestes jornades se centraran en debatre sobre les diferents investigacions i propostes per a programes de postgrau en educació sobre responsabilitat social, ètica i per a la justícia social. També sobre la societat i gestió del coneixement a partir de la innovació i el desenvolupament de les institucions educatives i de la seva comunitat associades a l'ètica i compromís social en la gestió del coneixement. Seguidament pretén reflexionar sobre l’ètica social al voltant dels qui estan implicats en els processos educatius dels nivells d'educació bàsica, mitjana i superior. També s’analitzaran les pràctiques educatives que es realitzen en els processos de formació en diferents nivells, modalitats i escenaris educatius amb sentit ètic i compromís social, la cultura digital, difusió de recursos didàctics de l'educació, el seu impacte en la transformació dels estudis de postgrau i les seves implicacions ètiques i socials. Finalment també es treballarà sobre el currículum i la formació d'investigadors en l’àmbit de l’educació, i s’analitzarà com abordar els diversos aspectes que estan dirigits a l'enfortiment dels processos de formació de futurs investigadors amb perspectiva ètica i social.

Tota la informació aquí.