Participació jornada EACEA

29.10.2021
Conferències

Els dies 28 i 29 d’octubre es va celebrar en format virtual una jornada sobre educació superior a Llatinoamèrica i el Carib.

L'Agència Executiva Europea d'Educació i Cultura (en anglès, European Education and Culture Executive Agency, EACEA), amb el suport de DG Education, Youth, Culture and Esport (EAC) i socis internacionals (en anglès, International Partnerships, INTPA) de la Comissió Europea, va organitzar una reunió en línia sobre projectes basats en la creació de capacitats i foment de la cooperació en l'educació superior a Amèrica Llatina i el Carib. També va comptar amb la col·laboració de la xarxa de coordinadors llatinoamericans E+CBHE (Building Capacity and Promoting Cooperation in Higher Education) i el suport tècnic de l'Associació Colombiana de Universidades (ASCUN).

Es van reunir els 92 projectes CBHE realitzats a la regió des de l'any 2015 per tal de crear sinergies, donar visibilitat, mostrar l'impacte assolit i debatre temes comuns i casos d'èxit dels Projectes CBHE.  La jornada va constar de 3 sessions organitzades durant aquells dos dies, dividides en un ple, tallers paral·lels i una sessió de cloenda.

El CRiEDO hi va participar amb la ponència del projecte ORACLE, desenvolupat entre els anys 2016 i 2019. L’observatori ORACLE pretén ser un espai per a l'intercanvi d'experiències, l'elaboració d'estudis i la proposta de línies d'actuació enfocades a la millora de la inclusió i l'equitat a les institucions d'educació superior d'Amèrica Llatina. El focus d'anàlisi són els estudiants, el personal d'administració i serveis i el professorat que forma part de les institucions analitzades.

Els resultats i conclusions de la reunió de la jornada donaran com a resultat una publicació que tindrà una gran difusió a la regió.

Més informació del programa aquí.