O4Yel com a bona pràctica

10.6.2020
Projectes

CEDEFOP inclou O4YEL com a exemple de Bona Pràctica a la plataforma VET toolkit for tackling early leaving.

O4Yel VET toolkit for tackling early leaving

CEDEFOP ha publicat el projecte Orienta4YEL dins del conjunt d'eines VET toolkit for tackling early leaving (eines per abordar l'abandonament escolar prematur). Es tracta d'una font de suport per a tots els responsables polítics i educatius centrat a combatre l'abandonament escolar prematur proporcionant ajuda als joves a través d'orientació, consells, bones pràctiques, etc. Principalment està dissenyat per: a) ajudar els joves a no abandonar prematurament l'educació i b) ajudar a la reincorporació al sistema educatiu de tots aquells que ja van abandonar i ajudar-los en la formació i el mercat laboral (Psifidou, 2019).

El projecte Orienta4YEL proporciona a les institucions educatives i als agents implicats un conjunt d'estratègies i accions dissenyades segons un diagnòstic previ, per donar-los suport en les tasques d'evitar que els joves abandonin els estudis i s'adrecin a les seves necessitats específiques. El projecte Orienta4YEL té com a objectiu desenvolupar, implementar i avaluar un conjunt d'estratègies i pràctiques innovadores centrades a facilitar l'orientació als estudiants. Això s’està realitzant mitjançant accions tutorials destinades a promoure l'educació inclusiva de joves abandonats o que corren risc d'abandonament precoç; sigui en contextos educatius formals o no formals.

Els objectius del projecte són:

Per a més informació fes clic aquí.

Link a la web del projecte: https://www.orienta4yel.eu/