Novetats projecte ASCENT

14.9.2020
Projectes

Inici dels tallers de formació i actualització per a estudiants d'enginyeria d'automoció del Brasil, Mèxic i Argentina.

El passat dia 11 de setembre es van iniciar els tallers per a estudiants vinculats a el projecte ASCENT, la finalitat és fer arribar als estudiants de les universitats del Brasil, Mèxic i Argentina les últimes novetats en l'àmbit de l'enginyeria d'automoció. Sota aquesta perspectiva, el professorat de les 6 universitats llatinoamericanes s'encarregarà de dinamitzar, fins a finals de novembre, activitats setmanals que proporcionaran nous coneixements vinculats a la instal·lació de bancs de proves per a vehicles, lubricació automotriu, anàlisi financera de projectes d'inversió, habilitats toves, robòtica col·laborativa i màrqueting.

Així mateix, el desenvolupament dels tallers servirà per presentar als estudiants els bancs de proves que les diferents universitats participants han equipat en els seus campus amb el suport econòmic de el projecte ASCENT.

Cal considerar que els tallers, inicialment planificats per ser desenvolupats en modalitat presencial i de forma intensiva, a partir de la mobilitat internacional dels estudiants, es van a desenvolupar en modalitat virtual per tal d'ajustar les activitats a les noves normatives de desplaçament internacional establertes pels països participants amb motiu de la prevenció de contagis de la COVID-19.

ASCENT és finançat en el marc de el programa Erasmus + Capacity Building de la Unió Europea, amb un pressupost global de 992.525 €, i coordinat per FH Joanneum, participant com a socis les següents universitats: FH Joanneum (Àustria); Hochschule Aalen (Alemanya); Universitat Nacional Sud (Argentina) i Universitat Nacional de la Plata (Argentina); Universidade de São Paulo - Escola Politècnica i Universidade Federal do Rio de Janeiro (Brasil); ITESM Monterrey - Campus Saltillo i Universitat Iberoamericana Ciutat de Mèxic (Mèxic); AVL List Gmbh i la Universitat Autònoma de Barcelona.

Per a més informació sobre el projecte consultar: http://ascent.fh-joanneum.at/