Nou projecte: BioBEC

26.5.2021
Projectes

El mes de maig s'ha signat el contracte per al desenvolupament del nou projecte europeu anomenat BioBEC.

El projecte BioBEC “Preparing the creation of Bio-Based Education Centres to meet industry needs and boost the contribution of the bioeconomy to societal challenges” té com a objectiu principal la creació d’un marc holístic multinivell per al desenvolupament i establiment de centres que promoguin l’educació en l’àmbit de la bioeconomia. En el desenvolupament d’aquest marc general, es considera la necessitat de que els futurs centres siguin flexibles per respondre a les necessitats presents i futures de la bioeconomia així com les necessitats de l’ecosistema on aquestes es troben inserides a nivell local, regional i/o nacional. Els objectius específics d’aquest nou projecte són:

1. Proporcionar una comprensió completa de les necessitats i definir criteris i condicions per als centres de formació en l’àmbit de la bioeconomía per crear ecosistemes dinàmics.
  2. Definir els models de disseny i de negoci més eficaços per desenvolupar i establir un centre i les seves activitats educatives.
  3. Proporcionar plans de governança, programes d’aprenentatge i avaluació de la viabilitat dels centres.
  4. Proporcionar una estratègia de desplegament i un full de ruta per coordinar la implementació dels centres a nivell europeu i internacional, fomentant l’explotació dels resultats i les col·laboracions.
  5. Garantir una co-creació motivada, la participació dels grups d'interès, la difusió i la comunicació.

El projecte BioBEC està alineat amb el full de ruta BBI amb l'objectiu d'augmentar la cooperació entre la Bio-Indústria i el sistema educatiu per evitar les mancances de competències en aquest sector. Aquest nou projecte dóna continuïtat al projecte UrBIOfuture, que va ser coordinat per EDO-UAB en el període 2019-2020, l’objectiu del qual era identificar quin era el GAP existent entre les competències requerides en el sector de la bioeconomia i aquelles que s’ofereixen en les institucions educatives de formació professional i universitàries.

En BioBEC hi participen les següents institucions: Alma Mater Studiorum - Università di Bologna (Itàlia), Universitaet Hohenheim (Alemanya), Itä-Suomen yliopisto (Finlàndia), Irish Bioeconomy Foundation(Irlanda), Institute of Technology Tralee  (Irlanda), Fundación, Corporación Tecnológica de Andalucía (Espanya), Consiglio Nazionale delle Ricerche (Italia), Food & Bio Cluster Denmark (Dinamarca), Institut des sciences et industries du vivant et de l'environnement – AgroParisTech (França)  Universitat Autònoma de Barcelona (Espanya),, Fundacja Edukacji i Dialogu Społecznego Pro Civis (Polònia), Sustainable Innovations Europe SL (Espanya), Stichting IHE Delft Institute for water education (Països Baixos) , Wageningen University (Països Baixos), FVA sas di Louis Ferrini & C (Itàlia), Universitaet fuer Bodenkultu,  Wien (Àustria), Instytut Badań Edukacyjnych (Polònia), Trakiyski Universitet (Bulgària) i Zemědělský výzkum, spol. s r. o. (República Txeca).