Disponible nou número revista Fòrum

18.7.2022
Publicacions

Publicat el número 58 de la revista Fòrum “Revista d'Organització i Gestió Educativa", dedicat a la Pràctica Informada en l’Evidència.

Aquest mes de juliol s’ha publicat el número 58 de la revista Fòrum “Revista d'Organització i Gestió Educativa”, dedicat a la Pràctica Informada en l’Evidència. Aquest número, que ha estat coordinat per la professora Anna Díaz-Vicario, ha volgut aportar reflexions i experiències en torn a l’ús que poden fer de les evidències científiques els equips directius per tal de millorar la seva presa de decisions a nivell pedagògic, organitzatiu com qualsevol altre aspectes vinculat a les seves funcions.

En aquest número participen Georgeta Ion i Saida López, destacant el desafiament multidimensional de la práctica informada en l’evidència i la necessària col·laboració de diferents sectors del sistema educatiu per tal d’aconseguir el compromís de tots els docents. També hi ha participat Rosa Sobrino, professora de la U. Complutense de Madrid, describint els processos implicats en la gestió de projectes educatius que evolucionin a partir de le sevidències recollides pels propis docents.

Antoni Zabala, director pedagògic d’IRIF, destaca i justifica la importància de que els centres educatius fonamentin les seves pràctiques en evidències per a poder encara els nous reptes actuals del sistema educatiu. Per la seva banda, Àngels Cadena, directora de l’Escola Mercè Rodoreda, presenta el procés de revisió de l’acció socio-educativa de l’escola a partir de l’acompanyament rebut des de  la UAB de la mà del projecte EIPSI.

Finalment, Chris Brown reflexiona i analitza com les evidències de recerca poden ser utilitzades en benefici del desenvolupament de la política i la pràctica educativa a partir de l’entrevista realitzada per Aleix Barrera i l’Anna Díaz.

La Revista Fòrum, actualment coordinada per Aleix Barrera-Corominas, és editada per l’Editorial Graó en cooperació amb el Fòrum Europeu d’Administradors de l’Educació a Catalunya (FEAEC) i té com a finalitat ser un instrument de comunicació entre diferents col·lectius a través de noves idees i propostes que aproximin les visions sobre la gestió educativa que poden aportar diferents perfils professionals vinculats al  sistema educatiu.

Consulta la Revista Fòrum aquí.