Nou codi de conducta

23.11.2021
Publicacions

La Federació Catalana de Petanca presenta el Codi de Conducta en competicions esportives de Petanca.

Es tracta d’un instrument al servei dels clubs que tenen interès en millorar la pràctica esportiva de la Petanca i que incideix en les conductes, els comportaments, les actituds i els valors positius i desitjables d’aquest esport. Aquest nou codi va dirigit a esportistes, personal tècnic, àrbitres, equips de competició, aficions i famílies, i els mateixos clubs.

El document ha partit del Codi de Conducta per a Competicions Esportives Escolars elaborat fa uns anys per investigadors de l‘Equip de Desenvolupament Organitzatiu a partir del projecte “Prevenció d’actituds intolerants en les competicions esportives escolars. Construcció i difusió d’un codi de conducta”, finançat perl Consejo Superior de Deportes. L’adaptació s’ha fet a partir d’un procés participatiu que ha comptat amb les contribucions d’un grup de treball de petanquistes i responsables institucionals, amb la coordinació del professor José Luís Muñoz.

Aquest document repara en aspectes positius, reforça bones conductes i evita visions exclusives més centrades en la sanció. No pretén substituir altres normatives i reglaments vigents, ni tampoc la tasca que porten a terme el Comitè de Competició i Disciplina o el Comitè d’Àrbitres. El seu propòsit és oferir als clubs una eina útil i profitosa i que la puguin emprar en les competicions que organitzen amb les seves comunitats esportives.

Més informació aquí.