Mesures contra l'abandonament escolar

02.2.2021
Projectes

L’Institut Joan Oró (Martorell) treballa decididament amb la comunitat i l’entorn per combatre l’abandonament escolar prematur.

El passat 1 de febrer de 2021, en el marc del projecte europeu ORIENTA4YEL, que té com a propòsit prevenir el risc d’abandonament escolar prematur i recolzar la inclusió socioeducativa de l’alumnat (https://www.orienta4yel.eu/es/home), es va portar a terme una trobada de seguiment entre els membres CRiEDO de l’equip del projecte Patricia Olmos i José Luís Muñoz i l’equip impulsor de l’Institut Joan Oró de Martorell.

A la trobada es va posar de manifest l’aposta decidida de l’Institut Joan Oró per combatre l’abandonament escolar prematur mitjançant, principalment, l’establiment de vincles amb la comunitat i l’entorn, una de les estratègies dissenyades en el marc de l’Orienta4YEL. Fins al moment, aquest centre educatiu ha identificat i valorat els recursos disponibles al seu municipi i que poden donar suport a la tasca educativa que desenvolupa, i també ha centrat els esforços en dissenyar noves vies de comunicació i coordinació amb altres agents externs implicats.

En les properes setmanes, l’Institut Joan Oró té previst concretar noves actuacions en resposta a les necessitats educatives del centre i que es pretenen focalitzar en l’acció tutorial, l’orientació juvenil i els programes de noves oportunitats.