Membres del CRiEDO a AERA 2021

13.4.2021
Seminaris

Els dies 9 i 12 d’abril Anna Díaz, Cristina Mercader i Georgeta Ion van participar a l’AERA Annual Meeting.

El passat 9 d’abril les professores Anna Díaz, Cristina Mercader i Georgeta Ion van presentar la comunicació “Making Steps Toward Fair Assessment Through Self- and Peer Assessment: Findings From a Catalan University”. Aquesta aportació, emmarcada dins de la línia de treball “Reflexions sobre les responsabilitats relacionades amb els esforços d'avaluació i avaluació en diferents contextos, rols i escales”, explora com els estudiants universitaris poden participar en el procés d’avaluació mitjançant estratègies d’avaluació entre iguals. Aquest article investiga les percepcions dels estudiants sobre la contribució de l’autoavaluació i l’avaluació entre iguals per a millorar el sentit de l’equitat i la justícia en el procés d’avaluació. L’estudi presentat s’ha realitzat en el marc dels estudis de grau en educació de la UAB.

El dia 12 d’abril la professora Georgeta Ion va participar com a ponent en el simposi “Learning Together: Researchers and Teachers' Collaboration as a Mechanism of Professional Development”. Aquest simposi, emmarcat dins de la línia de treball sobre “Lideratge escolar pel desenvolupament professional del professorat com a pràctica a nivell mundial: rols de les xarxes d'aprenentatge professional” es va centrar en analitzar el potencial de les xarxes professionals promogudes per les universitats com a mecanismes de desenvolupament professional dels docents. Explora: 1) el paper dels investigadors acadèmics, els líders escolars i els professors als PLN, 2) la dinàmica de la interacció docents-investigadors per afavorir la mobilització del coneixement i la millora de l’ensenyament.

El congrés, celebrat en modalitat online entre el 8 i el 12 d’abril, ha tingut com a lema "Accepting Educational Responsability", ha estat organitzat per l’American Educational Research Association (AERA). L’AERA té com a principal objectiu millorar el procés educatiu fomentant la investigació acadèmica relacionada amb l'educació i l'avaluació, així com promoure la difusió i aplicació pràctica dels resultats fruit de la recerca. Per aquest motiu organitza cada any aquest congrés per donar a conèixer a la comunitat científica internacional els últims resultats de recerca.

Tota la informació aquí.