Kick-off meeting projecte Interstice

04.11.2020
Projectes

El passat 2 de novembre de 2020 va tenir lloc la reunió inicial en modalitat virtual del projecte Interstice.

El projecte INTERSTICE - Encounters between artists, children and educators (Ref. 2020-1-ES01-KA203-082989), coordinat per Silvia Blanch i Gemma París, ha rebut una dotació global de 295.604,00 € per part de la Unió Europea, i pretén incidir en la millora de la formació d'estudiants universitaris que estan formant-se per ser mestres d'Educació Infantil i d'Educació Primària. Per a fer-ho pretèn incorporar experiències innovadores que entrellacen l'art i l'educació a través de l'aprenentatge col·laboratiu entre estudiants, artistes, mestres i nens. Aquestes innovacions pretenen promouen experiències creatives artístiques inclusives a universitaris per incidir en la població infantil, especialment a aquells més vulnerables i que tenen menys oportunitats d'experimentar propostes de qualitat.

La primera trobada dels socis del projecte va servir per a què els diferents membres dels equips participants es presentéssin, així com per a establir les línies generals de treball, ajustar el calendari i acordar els principals aspectes vinculats a la gestió diària del mateix. Van participar de la reunió representants  de la Universitat Autònoma de Barcelona, Associació Rialles Espectacles infantils i Juvenils, Universitetet i Stavanger, Bath Spa University i Alma Mater Studiorum - Universita' di Bologna.

Durant el projecte cada soci formarà la resta de participants del projecte en la seva àrea: les arts escèniques i les arts visuals en diferents etapes educatives, tant a nivell d'infantil (0-3 i 3-6 anys), com de primària (6-12 anys). Els productes intel·lectuals que s'elaboraran durant el projecte inclouen materials documentals, audiovisuals, formatius i investigadors que estaran disponibles de forma oberta i digital per poder inspirar a altres a desenvolupar experiències innovadores entre art i educació en les seves respectives institucions. Els resultats inclouen set productes: (1). guia metodològica; (2) metodologia d'aprenentatge entre iguals; (3) recerca sobre metodologia aprenentatge entre iguals; (4) materials pedagògics en obert; (5) curs de formació per a estudiants d'educació de les universitats sòcies; i (6) museu artístic virtual.