Kick-off meeting projecte D-EMIND

21.3.2022
Projectes

Del 21 al 23 de març ha tingut lloc a la UAB la reunió de coordinació d’inici del nou projecte europeu D-EMIND.

Del 21 al 23 de març ha tingut lloc a la UAB la reunió d’inici del projecte europeu D-EMIND.

El projecte “D-EMIND-Promoting digital entrepreneurial mindsets in Higher Education”, finançat en el marc del programa Erasmus + (Ref.: 2021-1-ES01-KA220-HED-000032185) i coordinat per David Rodríguez-Gómez, pretén seguir avançat en les activitats desenvolupades en el marc del projecte ForEMlink. Té com a objectiu promoure que les institucions d'educació superior dissenyin, desenvolupin i provin una metodologia, basada en desafiaments en línia per promoure la mentalitat emprenedora a l'educació superior, per a la qual es dissenyeran diferents estratègies i eines d'aprenentatge. Per assolir aquest objectiu s'ha planificat quatre resultats, els quals es troben relacionats entre ells:

• Metodologia i eina d'autoavaluació: el resultat d'aquest projecte se centrarà en un desenvolupament més gran de l'esfera digital del Model ATOM el qual fomenta una mentalitat emprendedora (creativitat, pensament crític, resolució de problemes) entre els estudiants en entorns en línia. A més, es crearà una eina d'autoavaluació per mesurar la creativitat i la cultura emprenedora entre els estudiants.
  • Toolbox i Plataforma D-EMIND: un repositori digital amb recursos oberts per promoure la mentalitat emprenedora. Es crearà una intranet per facilitar les interaccions entre estudiants, professors, mentors i organitzacions externes.
  • Training Pack: la formació d'alumnes, professors i mentors és una part fonamental per fomentar l'ús de la plataforma en línia i la metodologia emprenedora desenvolupada. Aquest resultat contribuirà a desenvolupar la capacitat de docents, estudiants i mentors per implementar de manera autònoma la metodologia D-EMIND .
  • D-EMIND MOOCs: el consorci desenvoluparà tres cursos oberts per a estudiantat, professorat i persones mentores. Els MOOCS per a estudiantat i professorat s'estructuraran en 6 unitats principals, una per a cada component del Model Atom. També es desenvoluparà un MOOC addicional centrat en la tutoria per a professorat, presones emprenedores experimentades o qualsevol altre agent clau interessat que vulgui tornar les seves pròpies experiències empresarials o d'experts a través de diàlegs productius entre mentor i alumnat.

La primera trobada dels socis del projecte ha servit per enfortir l’esfera social  dels membres que hi participaran, així com per a establir les línies generals de treball, ajustar el calendari i acordar els principals aspectes vinculats a la gestió diària del mateix. Van participar de la reunió representants  de la Universitat Autònoma de Barcelona, de la University College of Northern Denmark (Dinamarca), UC Limburg (Bèlgica), Hochschule Dusseldorf (Alemanya) i Csongrad County Chamber of Commerce and Industry (Hongria).