Jornada Humanitats Digitals

01.5.2022
Conferències

Els dies 28 i 29 d'abril va tenir lloc la Jornada sobre Humanitats Digitals organitzada per la xarxa d'universitats Yerun.

Aleix Barrera i Cristina Mercader, com a representants del CRiEDO van assistir a aquesta jornada celebrada a la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona. La jornada pretenia ser un espai dintercanvi didees de recerca, per obtenir una millor comprensió de lexperiència en Humanitats Digitals (HD) i Patrimoni Digital, així com per construir nous vincles de recerca. La reunió va facilitar el desenvolupament d'idees per a projectes de recerca nous, col·laboracions entre grups de la UAB i externs, així com la definició de futures prioritats de recerca en el marc de la nostra universitat.

La reunió del 2022 es va centrar en dos aspectes de les actuals HD. En primer lloc, alinear-se amb el projecte de recerca internacional de la UE i una oportunitat de finançament: el projecte Time Machine European com a una futura prioritat de recerca per a les Humanitats Digitals. En segon lloc, va donar resposta a les necessitats del mercat laboral: la formació en HD a YERUN cap a una nova oportunitat d'ocupació (cursos de grau i màsters).

El Projecte Estafi Machine European és una col·laboració internacional per construir un mapa de la història europea que abasta milers d'anys utilitzant Big Data del passat. Amb més de 600 institucions, centres de recerca i empreses, és el projecte més ambiciós i de més abast mai emprès, que revolucionarà la manera com experimentem la història i la cultura europees. L'objectiu de TM és promoure el futur del patrimoni cultural europeu i facilitar-ne l'accés acadèmic i l'accés més ampli al patrimoni cultural reforçant les sinergies existents.

Més informació de la jornada aquí.

Consulta el projecte Time Machine aquí.