Formació QUEST a Romania

09.3.2022
Projectes

Des de l’11 fins el 15 de març tindrà lloc la primera fase presencial de la formació per a docents del projecte QUEST.

Els propers dies, des de l’11 fins el 15 de març, s’iniciarà la primera fase presencial formació de docents d’educació pre-universitària, en el marc del projecte QUEST - Quality Essential Skills for Teachers in Online Learning.

Es tracta de la primera trobada presencial del grup de mestres del QUEST, format per 17 docents d’educació primària i secundària procedents de França, Noruega, Romania i Catalunya. A través d’una formació, planificada seguint una metodologia basada en la gammificació i impartida per facilitadors de la Newschool (Noruega) i la Romanian Angel Appeal Foundation (Romania), els i les mestres desenvoluparan les seves habilitats de docència en línia relacionades amb (1) el desenvolupament de la seguretat i confiança per a la comunicació en línia, (2) la presentació i les habilitats socials, (3) la gestió de l’aula per fomentar la participació de l’alumnat i (4) la motivació per aprendre i desenvolupar la competència docent. A més a més, serà una oportunitat per començar a crear una xarxa de mestres transformadors per donar continuïtat als aprenentatges i reflexions sorgits durant la formació.

El projecte QUEST ha estat dissenyat per donar resposta a les necessitats de formació i aprenentatge digital dels professors dels 4 països socis i reflecteix l'interès i l'enfocament estratègic cap a la innovació, el desenvolupament de continguts d'aprenentatge d'alta qualitat dels socis de l'consorci i els seus objectius estratègics d'associació dins el Programa Erasmus +. Els seus objectius son:

• O1: Desenvolupament de forma acadèmica i col·laborativa de 5 mòduls d'e-learning que aborden les competències essencials per a un aprenentatge en línia de qualitat (presència en línia, interacció i diàleg, gamificació, disseny instruccional, retroalimentació i avaluació).
  • O2: Creació d'una xarxa europea de formadors de professors per a l'aprenentatge en línia composta per 18 professors que participen en un avançat compost per 10 dies de formació, cicles de retroalimentació amb els usuaris finals (estudiants i professors a nivell local) i realització de webinars temàtics.
  • O3: Augmentar les competències de més de 2.450 docents perquè puguin impartir classes en línia de més qualitat que abordin l'atracció, la interactivitat i el progrés acadèmic dels estudiants. El marc de gestió del projecte consta de 7 activitats, 4 reunions de consorci, accions de seguiment i avaluació i un component de comunicació i difusió coherent.