Formació QUEST a Noruega

27.6.2022
Formació

Entre els dies 27 de juny i 1 de juliol té lloc la segona part de la formació emmarcada dins el projecte QUEST.

Es tracta d’una formació presencial, gamificada i molt activa, en què els i les participants aprenen mitjançant els la col·laboració, la reflexió i les interaccions interculturals.

El passat mes de març es va desenvolupar la primera part de la formació, en què professors de primària i secundària procedents de Romania, França i Catalunya es van formar en dos blocs de contingut: (1) desenvolupament de la confiança i seguretat per a la comunicació en línia i (2) gestió de classes en línia interactives. En aquests moments s’està desenvolupant la segona part de la formació a Oslo, Noruega, al voltant de tres blocs de contingut que complementen els dos primers: (3) gamificació de la classe en línia, (4) disseny curricular per a l’aprenentatge en línia i (5) avaluació i feedback en entorns en línia.

Tot plegat, constitueixen els mòduls de la formació completa del projecte QUEST, per formar al professorat europeu d’educació primària i secundària amb les habilitats necessàries per impartir docència online mitjançant la gamificació. Els objectius del projecte, que es desenvolupa dins el programa Erasmus+, són els següents:

• O1: Desenvolupament de forma acadèmica i col·laborativa de 5 mòduls d'e-learning que aborden les competències essencials per a un aprenentatge en línia de qualitat (presència en línia, interacció i diàleg, gamificació, disseny instruccional, retroalimentació i avaluació).
  • O2: Creació d'una xarxa europea de formadors de professors per a l'aprenentatge en línia composta per 18 professors que participen en un avançat compost per 10 dies de formació, cicles de retroalimentació amb els usuaris finals (estudiants i professors a nivell local) i realització de webinars temàtics.
  • O3: Augmentar les competències de més de 2.450 docents perquè puguin impartir classes en línia de més qualitat que abordin l'atracció, la interactivitat i el progrés acadèmic dels estudiants. El marc de gestió del projecte consta de 7 activitats, 4 reunions de consorci, accions de seguiment i avaluació i un component de comunicació i difusió coherent.

Aquest projecte té un pressupost total de 235.449,00, és coordinat per la Fundatia Romanian Angel Appeal - Apelul Ingerului Roman (Romania), i en el marc de la UAB és responsable la professora Georgeta Ion.