Evidències per a la inclusió escolar

08.9.2020
Projectes

El projecte "EIPSI - Evidence Informed Practice for School Inclusion" serà finançat pel programa Erasmus +

El passat dia 3 de setembre es feia pública la resolució favorable per a l'execució de el projecte "EIPSI - Evidence Informed Practice for School Inclusion" per part de Servei Espanyol per a la Internacionalització de l'Educació (SEPIE), encarregat de gestionar els fons de el programa Erasmus + en el nostre territori. Concretament, el projecte EIPSI serà finançat des de la línia d'Educació Escolar, acció clau 2, adreçada a la generació d'associacions estratègiques per a l'any 2020, amb una dotació total de 371.181,00 € (Ref. 2020-1-ES01-KA201- 082.328).

El projecte té com a objectiu dissenyar, crear prototips i provar solucions innovadores per a professors i parts interessades (com a consellers educatius, inspectors, administradors públics, delegats) per millorar l'equitat i inclusió dels estudiants mitjançant l'ús de Pràctiques basades en evidència.

Per abordar aquestes prioritats, el projecte proposa un enfocament holístic, que inclou un pla d'intervenció de 360º que aborda tres pilars: (1) el desenvolupament de capacitats dels docents; 2) desenvolupament escolar; 3) xarxes amb les parts interessades i sensibilització.

Derivat d'aquestes tres àrees d'intervenció, el projecte produirà resultats tangibles en cinc dominis a l'produir cinc productes intel·lectuals, que inclouen: 1) Conjunts de dades sistemàtiques de criteris i indicadors per a mestres, líders escolars i formuladors de polítiques sobre evidència i pràctiques informades per la investigació per a la inclusió escolar; 2) una base de dades amb recursos (pràctiques d'ensenyament efectives i innovadores) per a diverses aules i un prototip digital per involucrar els docents amb evidència de qualitat i validada i facilitar la creació d'associacions i xarxes multidisciplinàries, així com un espai de treball interactiu per a la cooperació i informació escolar; 3) materials de capacitació per a mestres, líders escolars i consellers / tutors educatius i formuladors de polítiques educatives per abordar la diversitat escolar a través d'EIPA; 4) pla de desenvolupament escolar que inclogui pautes, materials i estructures d'intervenció; 5) directrius europees per als responsables polítics i les parts interessades de la comunitat sobre com fomentar les xarxes i el nivell de consciència de les decisions basades en l'evidència en el camp de la inclusió i l'equitat escolar.

El nostre grup objectiu són les escoles d'alta complexitat, aquelles escoles amb un alt nombre d'alumnes immigrants, nens amb necessitats especials, nens amb alts nivells de mobilitat escolar i aquells amb antecedents familiars socioeconòmics deficients. El projecte involucra una estratègia metodològica per maximitzar la col·laboració i el co-disseny per reduir la bretxa de transferència, com un sistema de co-líders i equips mixtos formats per professors, inspectors i regidors d'investigació i d'escoles. El projecte involucrarà directament una mostra pilot de 10 escoles d'alta complexitat a cada país soci. A cada escola es formaran "grups d'impuls" que incloguin a professors i líders responsables de la implementació de les estratègies EIPI a nivell escolar i de desenvolupar les condicions organitzacionals per a la seva implementació sostenible.

EIPSI serà coordinat per la professora Georgeta Ion (CRiEDO-UAB), i comptarà amb la participació d'investigadors i tècnics educatius de: Universza V Ljubljani (Eslovènia), Subdirecció General de la Inspecció d'Educació (Espanya), Stichting Hogeschool van Amsterdam ( països Baixos), Centrul Municipilului Bucaresti de Resurse si Assistenta Educational (Romania), Universitat de Bucarest (Romania) and University of Durham (UK).