Diego Castro nou director del Departament de Pedagogia Aplicada

12.1.2022
Institucional

Diego Castro elegit nou Director del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB.

El Departament de Pedagogia Aplicada està constituït per dues unitats departamentals relacionades amb les àrees de coneixement: 1. Didàctica i Organització Escolar i, 2. Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. El professorat d’aquest departament imparteix docència majoritària a la Facultat de Ciències de l'Educació en els títols de grau i màster, a la Facultat de Lletres, Facultat de  Psicologia i Facultat de Dret. Les principals línies de recerca estan relacionades amb els camps de la formació ocupacional, la formació del professorat, l'alumnat de l'educació obligatòria en risc acadèmic, l'organització educativa, el desenvolupament de les organitzacions educatives, la gestió del canvi a les universitats i organitzacions de formació, l'orientació escolar, l'educació i seguretat viàries, la informàtica i la multimèdia aplicades a l'educació i l'avaluació institucional i d'equips docents.

Actualment el professorat del Pedagogia Aplicada coordina i participa en nombrosos projectes competitius a nivell Internacional, Europeu, Estatal i Autonòmic. Així mateix, compta amb nombrosos convenis amb institucions educatives i entitats del tercer sector amb les quals realitza nombroses accions de transferència de coneixement.

El professor Diego Castro (Barcelona 1972) és diplomat en Educació Social i llicenciat en Pedagogia. Màster en Direcció de Recursos Humans i Doctor en Ciències de l´Educació (premi Extraordinari el 2006). Des de l'octubre del 1998 exerceix de professor a l'Àrea de Didàctica i Organització Educativa del Departament de Pedagogia Aplicada a la Universitat Autònoma de Barcelona. Les seves línies de recerca principals es focalitzen en l'estudi dels contextos d'educació superior, especialment en la governança universitària, la innovació i els processos de canvi i el desenvolupament professional dels acadèmics. Igualment, ha desenvolupat una línia de treball intensa en l'àmbit de les organitzacions d'educació no formal i d'educació social. Té nombroses publicacions i la seva activitat acadèmica es vincula amb diverses institucions internacionals a Europa i Llatinoamèrica.