Comença el projecte BIObec

14.9.2021
Projectes

Comença BIObec, un nou projecte europeu per fomentar la formació en bioeconomia en el marc de el programa Horitzó 2020.

El projecte europeu BIObec ha començat oficialment després de celebrar de forma telemàtica la reunió de llançament avui, 14 de setembre. Aquesta iniciativa, que busca promoure la formació en bioeconomia, ha estat finançada per la iniciativa conjunta publicoprivada Bio-Based Industries Joint Undertaking (BBI JU) en el marc del programa de recerca i innovació Horitzó 2020 de la Unió Europea.

El consorci format per 19 entitats de 12 països europeus, que han rebut un pressupost total de 1,5 milions d'euros en finançament. Durant 30 mesos, treballaran junts per reduir la bretxa entre la indústria de base biològica i el sistema educatiu, mitjançant la connexió d'universitats, laboratoris d'innovació i centres de recerca i desenvolupament de diferents regions europees.

BIObec proposa un marc que fusiona la idea tradicional d'un centre de formació amb la d'un node de coneixement. El projecte establirà centres formatius de base biològica (BBEC per les sigles en anglès) de diversos nivells per actuar com a nodes de coneixement que disminueixin les bretxes entre institucions acadèmiques, estudiants, entitats d'innovació i els responsables de la formulació de polítiques. Així mateix, s'espera que els BBEC siguin prou flexibles per respondre a les necessitats actuals i futures de la indústria i de l'ecosistema circumdant local, regional i nacional.

BIObec està coordinat per la Universitat de Bolonya i format per un consorci multidisciplinari de 19 socis de 12 països:

• 11 institucions educatives: les Universitats de Bolonya, Hohenheim, Finlàndia Oriental, Autònoma de Barcelona, ​​Wageningen, Trakia, Tecnològica de Munster, de Recursos Naturals i Ciències de la Vida a Viena, l'Institut Nacional de Tecnologia per a la Vida, Ciències Alimentàries i ambientals - AgroParisTech, l'institut IHE Delft Institute for Water Education i el Educational Research Institute (IBE);
  • Un organisme d'investigació: Consiglio Nazionale delle Ricerche;
  • Tres clústers industrials de la indústria de base biològica: CTA, Food and Bio Clúster Denmark i Irish Bioeconomy Foundation;
  • Dues pimes: FVA i Sustainable Innovations;
  • Una fundació sense ànim de lucre per a l'educació i el diàleg social: Pro Civis;
  • I un institut d'investigació privat: Research Institute for Fodder Crops, Ltd Troubsko.

El projecte ha rebut gairebé 1,5 milions d'euros en finançament de l'Empresa Comuna de Bioindústries (BBI JU) en el marc del programa de recerca i innovació Horitzó 2020 de la Unió Europea. Per la seva banda, la UAB, a través d'CRiEDO, ha rebut 64.331,00 €.