Celebració XVII Congrés SEP

11.7.2021
Conferències

Els dies 7, 8 i 9 de juliol es va celebrar el XVII Congrés Nacional i IX Iberoamericà de Pedagogia en modalitat online.

Aquesta edició en format íntegrament online portava per títol "L'educació en xarxa. Realitats diverses, horitzons comuns". Aquest congrés ha estat una gran oportunitat per a la reflexió i proposta d'acció compartida, on els conceptes de qualitat i d'equitat, de coneixement, inclusió, desenvolupament i sostenibilitat, s'han modulat en la teoria i en la pràctica, en un recorregut de permanent innovació al voltant de programes i projectes que difícilment s'escaparan a la influència dels big data en educació. la pedagogia fa de vector instrumental a el servei de l'optimització dels processos d'aprenentatge i, per descomptat, dels resultats educatius, i no només dins sinó també fora de les escoles, a la banda d'altres instàncies de la societat civil igualment importants en la representació de les possibilitats que ens assisteixen a la actualitat per avançar cap a l'assoliment d'una ciutadania conscient del seu paper protagonista en un futur que treu el cap carregat d'incertesa.

En l'organització d'aquest congrés van col·laborar la Societat Espanyola de Pedagogia (SEP) i les associacions científiques que integren RETINDE (Xarxa Transdisciplinar d'Investigació Educativa). Des CRiEDO hem participat amb les següents comunicacions:

• Condicionants per al desenvolupament de l'tica organitzacional en les escoles de Catalunya de Sara Colorado Ramírez i Joaquín Gairín.
  • ORACLE: Una experiència llatinoamericana per al desenvolupament de la cultura d'equitat en l'educació superior de Diego Castro i Joaquín Gairín.
  • Disseny de pla formatiu per als acadèmics de l'automoció de l'Argentina, el Brasil i Mèxic d'Aleix Barrera-Corominas, Anna Díaz-Vicario i Cecilia Inés Suárez
  • "La competència digital docent en els graus d'educació. La perspectiva de l'professorat universitari de Cristina Mercader i Alejandra Bosco-Paniagua.
  • "La promoció de la competència digital docent en els graus en Educació Infantil i Primària de Cristina Mercader i Alejandra Bosco-Paniagua.
  • L'Avaluació com a mecanisme d'autoregulació en la formació inicial de mestres de David Rodríguez, José Luís Muñoz i Georgeta Ion.

A més, durant el congrés s'ha realitzat també la presentació de la publicació: Gairín, J., i Georgeta, I. (Eds.). (2021). Pràctiques educatives basades en evidències. Reflexions, estratègies i bones pràctiques. Editorial Narcea.

Tota la informació del Congrés aquí.