BIObec estrena pàgina web

27.10.2021
Projectes

El projecte BIObec ja té disponible la seva pàgina web des d’on donar a conèixer les seves activitats.

El projecte BIObec busca promoure la formació en bioeconomia en el marc del programa Horizon 2020. BIObec proposa un marc que fusiona la idea tradicional d'un centre de formació amb la d'un node de coneixement. El projecte establirà centres formatius de base biològica (BBEC per les sigles en anglès) de diversos nivells per actuar com a nodes de coneixement que disminueixin les bretxes entre institucions acadèmiques, estudiants, entitats d'innovació i els responsables de la formulació de polítiques. Així mateix, s'espera que els BBEC siguin prou flexibles per respondre a les necessitats actuals i futures de la indústria i de l'ecosistema circumdant local, regional i nacional.

El consorci format per 19 entitats de 12 països europeus treballaran junts durant 30 mesos per reduir la bretxa entre la indústria de base biològica i el sistema educatiu, mitjançant la connexió d'universitats, laboratoris d'innovació i centres de recerca i desenvolupament de diferents regions europees. BIObec està coordinat per la Universitat de Bolonya i format per un consorci multidisciplinari de 19 socis de 12 països:

• 11 institucions educatives: les Universitats de Bolonya, Hohenheim, Finlàndia Oriental, Autònoma de Barcelona, ​​Wageningen, Trakia, Tecnològica de Munster, de Recursos Naturals i Ciències de la Vida a Viena, l'Institut Nacional de Tecnologia per a la Vida, Ciències Alimentàries i ambientals - AgroParisTech, l'institut IHE Delft Institute for Water Education i el Educational Research Institute (IBE);
  • Un organisme d'investigació: Consiglio Nazionale delle Ricerche;
  • Tres clústers industrials de la indústria de base biològica: CTA, Food and Bio Clúster Denmark i Irish Bioeconomy Foundation;
  • Dues pimes: FVA i Sustainable Innovations;
  • Una fundació sense ànim de lucre per a l'educació i el diàleg social: Pro Civis;
  • Un institut d'investigació privat: Research Institute for Fodder Crops, Ltd Troubsko.

El consorci ha rebut un pressupost total de 1,5 milions d'euros en finançament. Ha estat finançat per la iniciativa conjunta publicoprivada Bio-Based Industries Joint Undertaking (BBI JU) en el marc del programa de recerca i innovació Horizon 2020 de la Unió Europea. Per altra banda, la UAB, a través de CRiEDO, ha rebut 64.331,00 €.

Accedeix a la pàgina web aquí.