Afrontar l'abandonament escolar prematur

08.3.2021
Projectes

L’Institut Jaume Cabré de Terrassa treballa decididament per combatre l’abandonament escolar prematur.

El passat 5 de març de 2021, en el marc del projecte europeu ORIENTA4YEL, que té com a propòsit prevenir el risc d’abandonament escolar prematur i recolzar la inclusió socioeducativa de l’alumnat (https://www.orienta4yel.eu/es/home), es va portar a terme una trobada de seguiment entre els membres CRiEDO de l’equip del projecte Anna Díaz i Jordi Codina i l’equip impulsor de l’Institut Jaume Cabré de Terrassa.

La trobada va servir per conèixer les actuacions que des de l’Institut es duen a terme per combatre l’abandonament escolar prematur mitjançant, principalment, el desenvolupament de tutories grupals i individualitzades per establir plans personalitzats i el suport de l’aprenentatge dels i les joves més enllà del currículum, i que implica l’establiment de vincles amb la comunitat i l’entorn (Casa de la música i Conservatori de Terrassa, Casal d’avis del barri, ESCAC, entre d’altres).

L’institut ve treballant en aquesta línia des de que es va inaugurar ara fa tres cursos, però la seva implicació en el Projecte Orienta4YEL els està servint per valorar la feina feta i centrar encara més els esforços en oferir oportunitats per a l’aprenentatge a un col·lectiu de joves d’un entorn socialment desfavorit i amb pocs recursos per participar en iniciatives més enllà del seu barri i nucli familiar.

Més informació de l'institut aquí.