Trobada amb instituts de secundària implicats en el Projecte Orienta4YEL

16.3.2020
Projectes

El passat 10 de març de 2020 va tenir lloc a la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) la segona trobada amb els instituts implicats en el Projecte Orienta4YEL a nivell català.

El passat 10 de març de 2020 va tenir lloc a la Sala de Juntes de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) la segona trobada amb els instituts implicats en el Projecte Orienta4YEL a nivell català: Institut Terra Roja (Santa Coloma de Gramanet), Institut Jaume Cabré (Terrassa), Institut Mª Aurèlia Capmany (Cornellà de Llobregat), IES Manuel Vázquez Montalbán (Sant Adrià del Besós), Institut Torras i Bages (Hospitalet del Llobregat), Institut Investigador Blanxart (Terrassa), Institut Escola del Prat (El Prat de Llobregat), Institut Joan Oró (Martorell), Institut Gabriela Mistral (Sant Vicenç dels Horts) i Institut Pepa-Colomer (El Prat de Llobregat).

La trobada ha servit per informar sobre l’estat de desenvolupament del projecte. En primer lloc, s’han posat en comú els resultats de la primera fase del projecte i que ha permès analitzar la realitat del context català. S’han fet evidents els factors que augmenten la probabilitat de que joves d’entre 12 i 21 anys abandonin prematurament els estudis, identificant les millors estratègies i pràctiques que, en opinió de professorat i alumnat, permeten fer front a aquesta problemàtica, que és comuna als països de la Unió Europea.

Seguidament, s’han presentat de manera resumida estratègies i accions que l’equip de recerca ha dissenyat per fer front a l’abandonament escolar prematur. En total s’han presentat 9 estratègies i accions amb l’objectiu de que els instituts implicats en el projecte dissenyin una proposta d’orientació i acció tutorial adaptada al seu propi context i que s’haurà d’aplicar i avaluar durant el curs 2020/2021.

Les properes trobades tindran lloc durant el més d’abril i s’orientaran al desenvolupament de dos tallers formatius que permetran donar suport als instituts en la revisió, valoració i selecció de les estratègies i accions, i en el procés de planificació de la seva implementació.

El projecte Orienta4YEL pretén desenvolupar, implementar i avaluar mètodes i pràctiques innovadores centrades en els mecanismes d'orientació i acció tutorial per fomentar l'educació inclusiva dels i de les joves que abandonen prematurament o que estan en risc d'abandonar prematurament els seus estudis; tant en contextos educatius formals com no formals.

Per a més informació sobre el projecte Orienta4YEL, accediu a la fitxa-resum (http://edo.uab.cat/node/4466) i a la web del projecte (https://www.orienta4yel.eu).