Taller PBETOOLS

04.12.2019
Activitats

Sessió de treball sobre Pràctiques educatives basades en les evidències: disseny i validació d'estratègies per a la millora dels centres educatius

El 18 de novembre de 2019, a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), es va realitzar una sessió de treball amb docents, emmarcada dins de el projecte competitiu "PBE_TOOLS: Pràctiques educatives Basades en les Evidències científiques: disseny i validació d'estratègies per a la millora dels centres educatius "(EDU2017-88711-R), coordinat per Georgeta Ion i Joaquín Gairín Sallán. Es van convidar els centres que havien participat en els tallers col·laboratius formatius duts a terme entre febrer i juliol de 2019.

La jornada va estar moderada per Anna Díaz, Georgeta Ion, Patricia Olmos, Cecilia Suarez i Lorena Pulido, membres de l'equip de el projecte.

Entrem en la fase 2 del projecte: "Desenvolupament de capacitats". Què farem a partir d'ara? Iniciarem un procés de tres tallers amb la finalitat de treballar conjuntament investigadors, docents i responsables acadèmics per a dissenyar, validar i implementar estratègies i instruments que facilitin l'ús de la pràctica educativa basa en l'evidència.

Es va generar un espai d'intercanvi d'opinions, reflexions i visions sobre quin tipus de materials i eines podrien ser útils per al desenvolupament de pràctiques educatives basades en evidències en els centres educatius.

En el marc de el projecte, les escoles participants tenen la possibilitat de presentar les seves experiències d'ús de les evidències. Disposem ja d'un primer vídeo, que pots veure-ho en la nostra àrea de "experiències destacades".

Va ser una tarda molt intensa en la qual, mitjançant la co-creació conjunta de tots els participants, vam poder abordar qüestions com la següent: Com visualitzem una guia de suport adreçada a professorat per desenvolupar pràctiques educatives basades en evidències?