Lectura tesi doctoral

22.11.2019
Recerca

El 20 de novembre Javier Ernesto Pascual va fer la lectura de la seva tesi doctoral titulada "Relacions de poder i empoderament docent per a la innovació educativa"

El 20 de novembre de 2019 Javier Ernesto Pascual va defensar la seva tesi doctoral titulada "Relacions de poder i empoderament docent per a la innovació educativa", que ha estat dirigida pel Dr. David Rodríguez, de la Universitat Autònoma de Barcelona i investigador de l'Equip de Desenvolupament Organitzacional.

La lectura de la tesi doctoral es va dur a terme a la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB davant del tribunal format pel president F. Javier Murillo (Universitat Autònoma de Madrid), la secretària Maria de la Mar Duran (Universitat Autònoma de Barcelona ), i Andrea Llacs (Universitat Catòlica de Valparaíso - Xile) com a vocal.

L'objectiu d'aquest estudi és identificar, des d'una perspectiva sociocrítica i transformativa, la influència que tenen les relacions de poder que s'exerceixen sobre els docents d'escoles i liceus a Xile i l'apoderament docent en els processos d'innovació educativa. Entenent les relacions de poder com intents d'una persona o institució per controlar les accions d'altres - en aquest cas, l'acció pedagògica dels docents - i l'apoderament com el procés dels docents per recuperar el control sobre les pròpies accions.

La qualificació obtinguda ha estat un excel·lent. Per a informació més detallada sobre la tesi, feu clic aquí.