Lectura tesi doctoral

25.11.2019
Recerca

El 22 de novembre de 2019 Querubín Patricio va defensar la seva Tesi Doctoral titulada "El Nou Disseny Institucional sobre Educació Superior i els Canvis en la Producció Científica del Professorat a la Pontifícia Universitat Catòlica de l'Equador", que ha estat dirigida per la Dra. Carme Armengol Asparó, de la Universitat Autònoma de Barcelona i investigadora de l'Equip de Desenvolupament Organitzacional.

La lectura de la Tesi Doctoral es va dur a terme a la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB davant el tribunal format per la presidenta Mercè Gisbert Cervedra (Universidad Rey Juan Carlos), com a secretaria la Maria del Mar Duran (Universitat Autònoma de Barcelona), i com a vocal el Primitivo Sánchez (Universidad Complutense de Madrid).

La investigació es desenvolupa en el context de la realitat de la República de l'Equador i s'analitza la qualitat de l'educació superior i els canvis en la producció científica del professorat a la Pontifícia Universitat Catòlica de l'Equador (PUCE) i les seves seus en el període 2008-2017. La metodologia és d'enfocament quantitatiu d'abast descriptiu, disseny no experimental (transversal longitudinal) i l'eina que s'utilitza és una enquesta aplicada a 513 docents del Sistema Nacional de la PUCE. El sistema de gestió de qualitat implementat pel Consell d'Avaluació i Acreditació del país incideix positivament en la gestió de la producció científica i acadèmica dels docents.

El nou disseny institucional a l'Equador: Constitució (2008), llei orgànica d'educació superior (2010) i el reglament de règim acadèmic promulgat l'any 2013 significa un gran impuls a la millora en la qualitat de la Universitat a l'Equador. Precisament, els models d'autoavaluació institucional i de carreres han orientat la gestió interna dels processos de gestió de qualitat institucional i impulsen la consolidació de la cultura de recerca de la Universitat equatoriana. La vida institucional i convivència acadèmica ja no són les mateixes en la PUCE en particular i la Universitat en general.

La qualificació obtinguda ha sigut un excel·lent. Per a informació més detallada sobre la tesi, cliqui aquí.