Aprenentatge servei per promoure la programació i el pensament computacional en contextos educatius

Entitat finançadora:
Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Qualitat Docent.
Duració:
setembre 2019 a setembre 2020
Resum:

Es tracta d'una proposta d'aprenentatge servei on l'alumnat aprèn alhora que dóna un servei a la comunitat: suport al professorat de l'Escola Bellaterra en relació amb les competències que adquireixen en l'assignatura de TAC (Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement). En concret, es planteja el fet de donar suport a la integració de l'Scratch, un llenguatge de programació pensat per a nens i nenes, com a recurs d'aprenentatge. Pel fet d'emprar la metodologia d'aprenentatge servei dels estudiants de l'assignatura TAC aprenen com crear aplicacions educatives digitals que atenguin necessitats concretes en un context educatiu real.

Durant el projecte els estudiants reben un encàrrec per part de l'escola per desenvolupar una aplicació -amb Scratch- que estigui vinculada als objectius curriculars de l'educació primària que s'estiguin treballant. Els estudiants porten a terme aquest encàrrec, desenvolupen l'aplicació en qüestió, però també preparant el material docent necessari.

El projecte es desenvolupa com una col·laboració interdisciplinària amb professorat de l'Escola d'Enginyeria de la UAB. El projecte compta amb el vistiplau de l'escola, i s'han fet dues proves pilot que volem implantar de manera formal.

Dotació Global: 1000,00 €

Membres associats al projecte:

Alejandra Bosco (Coord., UAB), Ian Blanes (UAB), María del Carmen De Toro (UAB) y Guillermo Navarro (UAB)