El Nou Disseny Institucional sobre Educació Superior i els Canvis en la Producció Científica del Professorat a la Pontifícia Universitat Catòlica de l'Equador

TítolEl Nou Disseny Institucional sobre Educació Superior i els Canvis en la Producció Científica del Professorat a la Pontifícia Universitat Catòlica de l'Equador
Tipus de publicacióThesis
Any de publicació2019
AutorsPatricio, Q
Director de tesiArmengol, C
Data de publicació11/2019
Tipus de tesiTesi
Resum

La investigació es desenvolupa en el context de la realitat de la República de l'Equador i s'analitza la qualitat de l'educació superior i els canvis en la producció científica del professorat a la Pontifícia Universitat Catòlica de l'Equador (PUCE) i les seves seus en el període 2008 -2017. La metodologia és d'enfocament quantitatiu d'abast descriptiu, disseny no experimental (transversal longitudinal) i l'eina que s'utilitza és una enquesta aplicada a 513 docents del Sistema Nacional de la PUCE. El sistema de gestió de qualitat implementat pel Consell d'Avaluació i Acreditació del país incideix positivament en la gestió de la producció científica i acadèmica dels docents.

El nou disseny institucional a l'Equador: Constitució (2008), llei orgànica d'educació superior (2010) i el reglament de règim acadèmic promulgat l'any 2013 significa un gran impuls a la millora en la qualitat de la Universitat a l'Equador. Precisament, els models d'autoavaluació institucional i de carreres han orientat la gestió interna dels processos de gestió de qualitat institucional i impulsen la consolidació de la cultura de recerca de la Universitat equatoriana. La vida institucional i convivència acadèmica ja no són les mateixes en la PUCE en particular i la Universitat en general.

Català
Referències: 

Armengol Asparó, C., Flores Núñez, Q. P., & Gairín Sallán, J. (2019, enero 1). Acreditación, educación superior y respuesta del profesorado entre 2008-2017. Revista De Educación Superior Del Sur Global - RESUR, (7), 21-37. https://doi.org/https://doi.org/10.25087/resur7a2

Campus d'excel·lència internacional U A B