El Grup EDO participa a la trobada de UrBIOfuture a Sevilla

23.10.2019
Projectes

El projecte UrBIOfuture, coordinat pel Grup EDO, realitza a Sevilla un taller d'experts europeus en Bioeconomía per promoure l'ocupabilitat del sector.

Aquest és un dels diferents esdeveniments que UrBIOfuture ha organitzat per dissenyar accions per involucrar els estudiants, aturats i professionals en accions per conscienciar-los de l'oportunitat de desenvolupament professional en Bioeconomía i reduir la bretxa educativa del sector.

La CTA, juntament amb la coordinació del Grup EDO, ha reunit a Sevilla a una trentena d'experts d'entitats europees lligades a la Bioeconomia en un taller de treball i co-creació per accelerar el desenvolupament del sector i la seva ocupabilitat. L'objectiu de la jornada és analitzar com atraure estudiants, aturats i professionals a la indústria de base biològica, un sector en ple creixement que demana professionals amb un perfil nou que involucra diverses disciplines acadèmiques.

El taller forma part del projecte europeu UrBIOfuture que està cofinançat per la Bio-Based Industries Joint Undertaking (BBI JU) en el marc del programa Horitzó 2020. Liderat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el projecte va començar al maig de 2019 amb l'objectiu d'impulsar l'educació europea en Bioeconomía a través de la creació de carreres universitàries, nous programes formatius i activitats de recerca en un sector en plena expansió.

La Bioeconomía suposa un enorme potencial econòmic per a sectors com l'agricultura, la sivicultura, la pesca, l'alimentació, la bioenergia i les noves indústries que depenen de productes de base biològica. Mitjançant el desenvolupament d'alternatives biodegradables, compostables i de base biològica, la Bioeconomia també proporciona solucions al problema de la contaminació plàstica. En aquest sentit la Unió Europea preveu invertir 10.000 milions d'euros en investigació de Bioeconomia d'aquí a 2027.

Per a més informació sobre el projecte UrBIOfuture, feu clic aquí.