La UAB, de les millors en el rànquing mundial CWUR

09.9.2019
El centre

El Center World University Rankings, ha posicionat a la UAB en el lloc 195 a escala mundial i en la segona posició entre les universitats espanyoles.

La consultora dels Emirats Àrabs Units Center World University Rankings (CWUR) ha presentat l'edició de 2019 del rànquing de les millors universitats del món. La UAB es posiciona al número 195, sent superada només per una universitat espanyola: la Universitat de Barcelona, que ocupa la posició 129.

El rànquing està liderat per la Universitat de Harvard, seguida pel Massachusetts Institute of Technology (MIT) i per la Universitat de Stanford, tots tres centres als EUA. El CWUR avalua 20.000 centres d'ensenyament superior, la qual cosa situa la UAB dins de l'1% amb les millors universitats del món.

Per l'avaluació de cada una de les universitats participants, es tenen en compte set indicadors: la qualitat de l'ensenyament, mesurada pel nombre relatiu d'alumnes que han obtingut premis internacionals (15% de la valoració final); l'ocupabilitat, mesurada pel nombre relatiu d'alumnes que actualment ocupen un lloc de direcció en grans companyies (15%); la qualitat del professorat, mesurat pel nombre d'acadèmics que han guanyat grans premis internacionals (15%); el nombre d'articles publicats (15%); el nombre d'articles apareguts en revistes de primer nivell (15%); el nombre d'articles apareguts en revistes de gran impacte (15%); i finalment el nombre d'articles d'investigació més citats (10%).

Pel que fa a la producció d'investigació, el rànquing situa a la UAB en la posició núm. 143 a escala mundial, obtenint una puntuació global de 78,8 punts.