UrBIOFuture

06.5.2019
Projectes

EDO-UAB coordinarà un nou projecte, finançat per la Unió Europea, l'objectiu del qual és impulsar les futures carreres i educació del sector Bio a Europa.

El passat 1 de maig es va iniciar el desenvolupament del projecte "UrBIOfuture - Boosting future careers, education and research activities in the European bio-based industry", que coordinarà des de la UAB el professor Joaquín Gairín, i ha estat finançat per la Unió Europea, a través del consorci Bio-Based Industries, i en el marc del programa Horizon 2020, amb un import de 946.586 €.

Davant l'estratègia Europea de posicionar Europa com a referent mundial del sector Bio, els objectius que el projecte UrBIOfuture es proposa s'encaminen a: (1) mapejar els programes educatius actuals que desenvolupen el seu currículum enfocat al sector Bioindustrial; (2) aconseguir l'alineament entre les institucions educatives i de recerca amb el sector industrial; i (3) Identificar els actuals Gaps entre l'oferta formativa i les necessitats reals dels professionals i empreses del sector; i (4) proposar una eina que permeti promoure les vocacions al sector Bio, en el que es va a anomenar "UrBIOfuture Experience".

Participaran en el projecte les següents institucions: Consiglio Nazionale delle Ricerche (Itàlia), Taknologian Tutkimuskeskus VTT Oy (Finland), Agro Business Park AS (Dinamarca), Fundacion Corporació Tecnològica d'Andalusia (Espanya), Vlaamse Instelling voor Technologish Onderzoek N.V. (Belgium), Stichting IHE Delft Institute for Water Education (Netherlands), Sustainable Innovations Europe SL (Espanya) i Fundacja Uniwersytetyu im Adama Michiewicza W Poznaniu (Polònia). També hi col·laboren el Parc de Recerca de la UAB i el CORE en Educació i Ocupabilitat.

Per a més informació del projecte, feu click aquí.