Simposi sobre comunicació, participació i treball a les xarxes

18.10.2018

El dijous dia 18 d’octubre Diego Castro, del Grup EDO (UAB), serà el coordinador del simposi anomenat “Organització i desenvolupament de les xarxes per a la cooperació interuniversitària i internacional” el qual es troba dins el marc temàtic de comunicació, participació i treball a les xarxes.

El simposi servirà per a reflexionar sobre alguns dels reptes, problemes, possibilitats i oportunitats que ofereixen les xarxes en el context universitari. Això es pretén fer des de dues perspectives diferents: per una banda les necessàries relacions de suport i col·laboració entre universitats per generar estructures compartides, i per altre, el desenvolupament d’iniciatives i programes de cooperació.

L’objectiu principal de l’aportació serà analitzar les possibilitats i límits que les universitats troben a les xarxes en les que participen. Per això, cada aportació es centrarà en una xarxa específica real. La proposta ha de servir per concretar els seus usos, les formes que adopten, les principals dificultats i reptes actuals als que s'enfronten, les necessitats que les generen i els beneficis obtinguts.

El simposi, coordinat per Diego Castro, comptarà amb cinc aportacions de set acadèmics de quatre universitats diferents (UAH , UAB, UGR i l’IPG) d’Espanya i Portugal:

• “Oficina Relacions amb Iberoamèrica: visió iberoamericana de la Universidad de Alcalá” - Mario Martín (Universidad de Alcalá de Henares)
  • “Oficina Relacions amb Iberoamèrica: l'experiència de la xarxa” - Diego Castro (Universitat Autònoma de Barcelona)
  • “Generació de xarxes de treball per a la promoció de la cooperació interuniversitaria” - Aleix Barrera Corominas (Universitat Autònoma de Barcelona)
  • “Xarxes i compromís social de la Universitat” - Mohammed El Homrani (Universidad de Granada) i Pedro Tadeu (Instituto Politécnico da Guarda)

El proper dijous 18 d’octubre es durà a terme el simposi “Organització i desenvolupament de les xarxes per a la cooperació interuniversitària i internacional”