Simposi “Promoció i desenvolupament de l’ètica organitzacional”

17.10.2018

El dia 19 d’octubre, en el marc del XV CIOIE, tindrà lloc el simposi sobre organitzacions educatives i compromís social, titulat “Promoció i desenvolupament de l’ètica organitzacional”. Aquest parteix de la premissa que el desenvolupament de les organitzacions educatives i els processos democràtics han suposat transformacions importants en les seves concepcions, formes de funcionar i responsabilitats socials. Cada vegada més s'emfatitza en la seva funció social i es revisen tant les maneres d’actuar dels professionals com de les pròpies organitzacions. En aquest sentit, el repte principal del simposi és analitzar l’ètica organitzacional en les institucions educatives per poder adaptar-se a la societat actual - que és canviant, globalitzada i sensibilitzada pels temes socials. A més, vol impulsar noves pràctiques, garantitzant la pràctica col·lectiva i responsable de l’ètica organitzacional per part de la comunitat educativa.

Coordinat per Joaquín Gairín, el Simposi recull un total de quatre aportacions: Begoña Román Maestre es centrarà en “L’ètica en els serveis socials: alguns principis per a l’actuació” servint de referència per a les organitzacions educatives en la mesura que la qualitat dels serveis passa per la coordinació dels professionals. L’aportació de Josep Maria Duart es focalitza en “L’ètica ne les organitzacions educatives: possibilitats i límits”, enfatitzant la importància de la reflexió ètica sobre l’organització i gestió dels centres educatius. La proposta de Maria del Mar Durán serà “Dirigir o liderar per promoure i desenvolupar grups professionals que actuin eticament”, centrant-se en l’anàlisis de la conducta grupal, entenent que l’objecte de l’ètica organitzacional és la conducta humana. El simposi conclou amb l’aportació de Sara Colorado Ramírez sobre “La direcció escolar i l’ètica organitzacional”, on es fa èmfasis a que les escoles han de tenir present el seu paper i participació en una societat dinàmica.

El proper 17, 18 i 19 d’octubre tindrà lloc el XV Congrés Internacional d’Organització d’Institucions Educatives, organitzat pel grup EDO de  la Universitat de Lleida.